اطلاعات کامل برای سفر زمینی به ارمنستان (تور ارمنستان ارزان)

به گزارش سفر به تایلند، برای کسانی که علاقه چندانی به سفر هوایی به ایروان ندارند راهنمای کامل سفر زمینی ارمنستان به شدت حائز اهمیت است. سفر زمینی ارمنستان به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد که شامل سفر زمینی به ارمنستان با اتوبوس و سفر زمینی به ارمنستان با خودرو شخصی است.

اطلاعات کامل برای سفر زمینی به ارمنستان (تور ارمنستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

این کشور از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با نخجوان و ایران مرز مشترک دارد. جالب است بدانید که این کشور در تمام ایام سال دارای جاذبه های خاصی است و معمولا در تمام فصول با مقدار قابل توجهی از مسافران شخصی و تور ارمنستان روبرو می گردد. در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا نکات مهم سفر زمینی به ایروان (و سایر شهرهای کشور ارمنستان) را تشریح نماییم.

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور ارمنستان خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

سفر زمینی به ارمنستان با اتوبوس

فاصله تهران تا ایروان (مرکز ارمنستان) حدود 1195 کیلومتر است. اتوبوس های تهران، پس از حرکت و گذراندن 600 کیلومتر به تبریز می رسند. مسافت تبریز تا جلفا 135 کیلومتر است، از جلفا تا مرز نردوز نیز 80 کیلومتر است. در ادامه یک توقف نسبتا طولانی به مدت دو تا سه ساعت خواهید داشت که برای بازرسی و آنالیز چمدان هاست.

شما باید مرز ایران، رودخانه ارس و سپس مرز ارمنستان را پشت سر بگذارید و آن سوری مرز دوباره سوار اتوبوس شوید. سپس 380 کیلومتر دیگر را باید طی کنید تا به ایروان برسید. رسیدن به مقصد تقریبا 20 ساعت طول می کشد با این حال ممکن است تحت شرایط خاصی، مدت زمان رسیدن به ایروان افزایش یابد.

سفر زمینی به ارمنستان با خودرو شخصی

امکان سفر زمینی به ایروان با قطار وجود ندارد. بنابراین اگر نمی خواهید با اتوبوس راهی این کشور شوید راهی به غیر از هواپیما و استفاده از خودرو شخصی باقی نمی ماند. اگر هم نمی خواهید به صورت هوایی به ایروان بروید بنابراین باید همان گزینه سفر زمینی به ارمنستان با خودرو شخصی را انتخاب کنید. شما برای سفر زمینی به ایروان با ماشین شخصی، دو راستا پیش رو دارید که باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. این راستاها را در ادامه بیان نموده ایم.

راستا اول: راستا اول همان راستای است که در سفر زمینی به ارمنستان با اتوبوس تشریح کردیم. شما بعد از رودخانه ارس و مرز ارمنستان باید ز شهر مِغری، لهواز، لرنادزور، کاپان، اغوانی و آرپی عبور کنید تا به ایروان برسید.

راستا دوم: این راستا قدری طولانی تر از راستا قبل است اما چشم اندازهای زیباتری دارد و مناسب کسانی است که به توقف در بین راه علاقه زیادی دارند. دریاچه و پارک ملی سوان مهمترین چشم اندازهایی هستند که در صورت انتخاب راستا دوم از تماشای آن ها بهره مند خواهید شد. در راستا دوم باید از شهر مِغری، لِهواز، لرنادزور، کاپان، اغوانی، وایک، شاتین، گِغوویت و لاشِن گذر کنید تا پس از پیمودن یک مسافت 450 کیلومتری وارد ایروان شوید.

اقدامات اداری برای سفر زمینی به ارمنستان با خودرو شخصی

  • برای سفر به ارمنستان احتیاجی به ویزا ندارید با این حال باید پاسپورت خود را چک کنید که دارای اعتبار شش ماهه باشد.
  • عوارض خروج از کشور را باید پرداخت کنید. عوارض خروج از کشور برای هر شخص برای بار اول، 220، برای بار دوم، 330 و برای بار سوم، 440 هزار تومان است.
  • باید گواهینامه بین المللی دریافت کنید که هزینه ای معادل 120 هزار تومان دارد.
  • احتیاج به پلاک بین المللی برای خودرو دارید که معادل 360 هزار تومان است.
  • احتیاج به برچسب CD و IR دارید که هزینه ای معادل 4800 تومان دارد.
  • شما به یک مجوز برای خروج از کشور احتیاج دارید که برای دریافت آن باید معادل 18 هزار تومان پرداخت نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2103

به "اطلاعات کامل برای سفر زمینی به ارمنستان (تور ارمنستان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات کامل برای سفر زمینی به ارمنستان (تور ارمنستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید