شهرهای خیالی ای که کاملا واقعی اند!

به گزارش سفر به تایلند، شهرهای رویایی اروپا

فرض کنید که یک تعطیلات در پیش رو دارید و دقیقا نمی دانید که می خواهید به کجا بروید و می خواهید در این مورد تصمیم گیری کنید، خیلی هیجان انگیز است، نه؟ جهان آغوش خود را به روی شما باز نموده است و شما می توانید به هر کجای آن که دلتان بخواهد سفر کنید، تنها چیزی که لازم دارید یک پاسپورت، یک چمدان و رویاهایتان است و بعد هم خرید بلیط هواپیما و پیش به سوی مقصد… می توانید خودتان را در جزیره بالی و در کنار شالیزارهای پلکانی آن در حال دوچرخه سواری متصور شوید، یا به شانگهای بروید و در محاصره آسمانخراش هایش باشید. همه ما مقاصدی مثل پاریس و ریو دوژانیرو را می شناسیم اما در این نوشتار خبرنگاران قصد داریم شما را با شهرهای رویایی اروپا ولی کمتر شناخته شده آن آشنا کنیم پس ما باشید.

شهرهای خیالی ای که کاملا واقعی اند!

تورکو در فنلاند

اگر چه به احتمال خیلی زیاد تا حالا اصلا نام این شهر هم به گوشتان نخورده است با این حال باید بدانید که این شهر در سال 2011 به عنوان مرکز فرهنگی اروپا شناخته شد و جای تعجب است که از آن مدت تقریبا 6 سال می گذرد اما هنوز هم که هنوز است خبری از شلوغی های جهانگردی در این شهر نیست. احتمالا آن ها نمی دانند که در این شهرهای اروپایی اروپا چه چیزی را از دست داده اند فواره های دیدنی، قلعه های قرون وسطایی و مردم محلی دوست داشتنی که عاشق شادی اند و از هر فرصتی برای آن استفاده می نمایند. اگر که به تاریخ، خیابان های سنگ فرش شده، ساختمان های قرون وسطایی، کلیساهای قدیمی و کافه های گرم و دوست داشتنی علاقه دارید حتما به تورکو در فنلاند سر بزنید.

گیرونا در اسپانیا

از فنلان بیرون می آییم و به سمت اسپانیا می رویم همان کشوری که وقتی صحبت از آن می گردد همه فورا یاد مادرید یا بارسلونا می افتند غافل از این که شهری کوچک تر از این دو هم وجود دارد که هر سانتیمترش آنها را انگشت به دهان می نماید، داریم از گیرونا حرف می زنیم.

این شهر کاتالانی باستانی یک کلیسای جامع بسیار دیدنی را درست در مرکز خود جا داده است، رستوران هایی که نشان های میشلین را دارند در همه جای شهر پراکنده شده اند بنابراین اصلا و ابدا با یک شهر خاموش و یکنواخت روبرو نیستید. راستی گفتیم که کیک های محلی آن تا چه میزان خوشمزه است؟ پس منتظر چه هستید؟ زودتر بار سفرتان را ببندید.

سینا در ایتالیا

نام ایتالیا هم امکان دارد که فورا ذهنتان را به سمت توسکانی ببرد. جایی پر از مزرعه های زیتون، منظره ها کوهستانی بدیع که با خورشید مدیترانه ای گرم می گردد، یا شاید هم سبزی چمنزارهای وسیع و بی انتهایش؟ ما به شما اطمینان می دهیم که هر سانتیمتر از سینا واقعا شگفت انگیز است و جایی عالی برای گشت و گذار. سینا یکی از لوکیشن های فیلم جیمز باند است و وقتی که در خیابان های آن قدم می زنید انگار که در هر حال قدم زدن در رویایی هستید که به واقعیت تبدیل شده است.

شهر باستانی سینا در طول 3 تپه کشیده شده است و و پیازا دل کمپو هم در آن واقع شده است، می توانید از پیازا دل کمپوی شگفت انگیز بالا بروید تا منظره خارق العاده از شهر داشته باشید. شاید هم دوست داشته باشید در موزه های تاریخی آن بگردید، فقط یک توصیه! حتما قبل از سفر حافظه گوشیتان را کاملا پاک کنید تا مطمئن شوید در سینا فضای کافی برای عکس گرفتن را دارید.

برگن در نروژ

یکی دیگر از شهرهای رویایی اروپا که همواره نام آن در ذهنتان حک خواهد شد، شهر برگن در نروژ است. این شهر در جنوب غربی نروژ واقع شده است و شهری ساحلی و یک جای به معنای واقعی حیرت آور است که با کوه ها و تپه های پر فراز و نشیب احاطه شده است.

با هر قدمی که در این شهر برمی دارید احتمالا خدا را به خاطر این همه زیبایی های که خلق نموده است فورا شکر می کنید، اما فقط جذابیت های طبیعی آن دیدنی نیستند، خانه ها و کلبه های چوبی با سقف های رنگارنگ و با صخره هایی که روی قله های آن را برف گرفته است باعث شده تا منظره ای درست شبیه به تابلوی نقاشی در جلوی چشمانتان ظاهر گردد.

گوتنبرگ در سوئد

گوتنبرگ دومین شهر بزرگ سوئد است اما هر گوشه آن به میزان استکهلم زیبا و دیدنی است. یک پیاده روی کوچک در شهر کافیست تا با دنیایی از تاریخ و جذابیت های دیدنی آشنا شوید. حتما در گوتنبرگ فیکا را امتحان کنید، این شهر کافه های زیادی را در خود جای داده است که انتخاب از بین آن ها واقعا کار مسئله ای است اما از بین همه آن ها Ahlströms Konditori چیز دیگری است، این کافه صدها سال است که فیکا سرو می نماید و بنابراین می توانید مطمئن باشید که کاملا کارشان را بلدند.

آرهوس در دانمارک

اگر دوست دارید تا یکی از شهرهای آرام و بی سرو صدای و کوچک اما از شهرهای رویایی اروپا را ببینید، باید فکر جایی مثل کپنهاگ و یا استکهلم را از سرتان بیرون کنید. وقتی صحبت از شهرهای خیالی اروپا می گردد قطعا آرهوس دانمارک باید یکی از آن ها باشد، این شهر علیرغم کوچک بودنش توانست در سال 2017 کاندیدای مرکز فرهنگی اروپا گردد و حتی رای هم آورد و به همین علت جهانگردی شدن آن اصلا دور از انتظار نیست.

در سال گذشته این شهر رتبه منطقه پرخور اروپا را به دست آورد یعنی چی؟ یعنی به خاطر رستوران های میشلن استارش به یکی از مقاصد شکم گردی جهانگرد ها در اروپا تبدیل شد. کافه های این شهر هم بسیار عالی هستند و محیطی فوق العاده دارند.

ادینبورگ در اسکاتلند

بیشتر وقت ها وقتی یک عکس از گوشه و کنار شهر ادینبورگ را نشان می دهند خیلی از ما آن را با لندن اشتباه می گیریم اما ادینبورگ اسکاتلند واقعا جای خاصی است از غذاهایش گرفته تا فرهنگ و موسیقی و… و البته اینکه ارزانتر هم است!

بنابراین می توانید چندین روز را در این شهر رویایی اروپا بدون نگرانی از هزینه های بالا بگذرانید و در پارک و مغازه های لوکس آن قدم بزنید و در رستوران های فوق العاده اش غذاهای با کیفیت نوش جان کنید!

منبع: adventureinyou.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2019

به "شهرهای خیالی ای که کاملا واقعی اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای خیالی ای که کاملا واقعی اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید