اسرار پنهان ورشو ، ورشو مرکز لهستان و پاریس شرق اروپا (تور اروپا)

به گزارش سفر به تایلند، بیش از 85 درصد ساختمان های شهر ورشو Warsaw که بخاطر زیبایی سبک باروک آن، زمانی با عنوان پاریس شرق شناخته می شد، در میانه ویرانگری های جنگ جهانی دوم نابود شده است. اما این شهر که مرکز کشور لهستان است، با وجود گذشته پر فراز و نشیب خود، از خون و خاکستر جنگ نجات یافته است و شکوه پرآوازه آن به وسیله کسانی که به دیده بصیرت به آن بنگرند، همچنان یافت می گردد. برای آشنایی بیشتر با زندگی در ورشو با این مطلب خبرنگاران همراه باشید تا مشخصات ورشو را بهتر بشناسید:

اسرار پنهان ورشو ، ورشو مرکز لهستان و پاریس شرق اروپا (تور اروپا)

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مجذوب کنندهیت شهر ورشو در چیست !؟

نیت اسپینو که بیست سال پیش از سان فرانسیسکو آمریکا به این شهر نقل مکان نموده است می گوید : روزی یک مرد عاقل به من گفت: وقتی در شهر ورشو قدم می زنی و به دور و برت نگاه می کنی، از خودت بپرس آیا این ساختمانی که مشغول نگاه کردن به آن هستم زشت است یا کثیف است ؟ این نصیحت، دید مرا به این شهر تغییر داد و بنابراین در دو تا سه سال گذشته، بعضی از بنا های کثیف و قدیمی این شهر از طریق شستشو با شن تمیز شده و هم اکنون می درخشند.برای بسیاری ازافرادی که زندگی در ورشو را برگزیده اند، مجذوب کنندهیت واقعی این شهر در نماهای ساختمان هایش نیست؛ بلکه در زندگی در ورشو می دانند و به اعتقاد آنان زندگی پرشور و انرژی درونی آن نهفته است. کارولینا لیزوا که یک راهنمای تور با سابقه می باشد و از شهر لودز Łódź در لهستان مرکزی به ورشو نقل مکان نموده است، می گوید : زمانی که در حال نقل مکان به ورشو بودم، نمی دانستم چگونه با این شهر که تبدیل به خانه تازهم شده بود سر خواهم کرد. اما بعد از یک فصل تابستان آفتابی که زمانم را به دوچرخه سواری، تماشای زندگی پرشور و انرژی شهر از کافه های کوچک، استراحت کردن در کناره رود ویسلا Wisla یا ویستولا Vistula و خواندن در خصوص گذشته سخت و رو به شکوفایی این شهر بی نظیر گذراندم، همه چیز برایم ساده شد.

کسانی که برای مدت طولانی زندگی در ورشو را انتخاب نموده اند، این حقیقت را که کمی جستجو و میزان زیادی صبر در این شهر، نتایج فوق العاده ای به بار می آورد تایید می نمایند.

مشخصات ورشو چیست که مردم عاشق این شهر می شوند!؟

یکی از جالب ترین مشخصات ورشو، مرکز لهستان این است که پر از نکات شگفت انگیز و غافلگیر نماینده است که در جاهایی که اصلا انتظار آن را ندارید به جلوی چشمتان می آیند. ساشا ناسلین، پسر فرانسوی روسی که سه سال پیش از بلژیک به این شهر نقل مکان نموده و در وبلاگ خود در خصوص سفر هایش می نویسد می گوید : من در کمال تعجب، یک پیست اسکی در مرکز شهر پیدا کردم، یک ساحل استوایی در کناره رود ویستولا Vistula و یک آهو که در پارک سازینکی Łazienki Park آزادانه به زندگی مشغول بود! البته خیلی خوش شانس بودم که تنها یک بار توانستم این آهو را ببینم.

از دیگر مشخصات ورشو این است که این شهر که از طریق رودخانه ویستولا Vistula به دو قسمت تقسیم شده است، یک مرکز شهر بخصوص ندارد؛ بلکه دارای دو نیم-شهر با شخصیت ها و ویژگی های کاملا فرق دارد. کارولینا لیزوا می گوید : کناره غربی رودخانه ویستولا Vistula پر از زرق و برق و فریبندگی است، سرشار از زندگی شبانه پرشور؛ در حالی که کناره شرقی رودخانه از طریق هنرمندان مورد کشف دوباره قرار گرفته است و فضایی بسیار اصیل بهمراه جاذبه های بسیار جالب به بازدید نمایندگان ارائه می دهد.

ساشا ناسلین عاشق گشت و گذار در منطقه های بوهمیایی Praga در کناره شرقی رودخانه می باشد؛ منطقه ای با بار ها، سالن های تئاتر و هنر خیابانی بسیار مجذوب کننده.

مشخصات ورشو از منظر ابعاد و انرژی

ساکنان ورشو بعلاوه، قدردان مقدار معقول و منطقی شهر هستند؛ چرا که باعث می گردد تازه واردان به شهر بتوانند به راحتی در آن رفت و آمد نمایند و همه چیز در دسترسشان باشد. کارولینا لیزوا می گوید : هر کدام از 18 منطقه این شهر دارای یک بازار تره بار، یک پارک با انواع فعالیت های تابستانی، بار های محلی و مکان های جالب برای کشف هنرمندان تازه هستند.

از مشخصات ورشو این است که از طریق انرژی بالایی که از حالت دائمی در حال بازآفرینی بودن آن می آید و عملیات بازسازی که همچنان در سرتاسر شهر ادامه دارد ضربان دارد. نیت اسپینو می گوید : شهر کراکو Kraków دارای بار هایی است که از قرن پانزدهم میلادی به عنوان بار فعالیت می نموده اند؛ در حالی که در شهر ورشو، منطقه های دارای زندگی شبانه در دهه گذشته مرتبا تغییر نموده اند. این پویایی و جنب و جوش وقتی با کمی حس رقابت با همسایه ها، به ویژه شهر های توریستی اطراف (مانند پراگ به طور خاص) ترکیب می گردد، انرژی منحصر به فردی فراوری می نماید که اسپینو آن را با انرژی شهر بیجینگ (پکن) مقایسه می نماید.

زندگی در این شهر چگونه است !؟

اولین چیزی که ساکنان تازه از مشخصات ورشو می بایست یاد بگیرند این است که چگونه در خیابان های پر هیاهو و شلوغ آن رفت و آمد نمایند. کارولینا لیزوا می گوید : زندگی در ورشو پرسرعت است. شما باید یاد بگیرید چگونه رانندگی کنید؛ رانندگی که به هیچ کجای دیگر در لهستان شبیه نیست. می بایست سریع و پر جنب و جوش باشید، از تمامی فرصت ها برای جا دادن خود در میان ترافیک بهره ببرید و در زمان تغییر لاین ها در رانندگی، به سرعت تصمیم گیری نمایید.البته برای کسانی که ترجیح می دهند از شلوغی و هیاهو به دور باشند، متروی تازهی در شهر افتتاح شده است. نیت اسپینو می گوید : ترافیک وحشتناک است؛ بنابراین من از مترو استفاده می کنم. متروی شهر تازه و خوب است و باعث می گردد از شلوغی صبح و بعد از ظهر در شهر رهایی پیدا کنم. هزینه حمل و نقل عمومی در این شهر تقریبا کم است؛ به طوری که 69 درصد از هزینه حمل و نقل در شهر لندن مقرون به صرفه تر به شمار می رود. در حقیقت، ساکنان این شهر دائما در خصوص این که این شهر نسبت به مرکز های دیگر اروپا مقرون به صرفه تر است سخنرانی می نمایند. برای مثال اقامت در این شهر 60 درصد مقرون به صرفه تر است و خوردن و آشامیدن نصف خوردن و آشامیدن در لندن یا پاریس، هزینه بر می دارد.

نکات دیگری که بهتر است از مشخصات ورشو بدانیم

طبق نظر مردم محلی، مهاجران تازه به این شهر، بهتر است در فصل های بهار یا تابستان به آن نقل مکان نمایند. نیت اسپینو می گوید : زمستان ها ابری و تیره هستند و روز ها بسیار کوتاه می باشند؛ که هر دو این نکات از سرمای زمستان ناخوشایند ترند. اسباب کشی در ماه های خوش آب و هوا تر و آفتابی تر می تواند تطابق دادن شما با این شهر را آسان تر سازد.

خرسند بودن شما در شهر ورشو به این بستگی دارد که چقدر دوستان محلی پیدا نموده باشید و در گروه ها و فعالیت های حقیقی و مجازی عضو باشید. نیت اسپینو می گوید : به یک گروه ملحق شوید، یک کلوب دونده ها، کلوب قایق سواران، کلوب علاقمندان به نوشیدنی، هر گروهی که باشد فرقی نمی نماید.

بسیاری از مردم در ورشو، زبان انگلیسی را بسیار راحت و روان صحبت می نمایند؛ بنابراین اگر انگلیسی بلد باشید، براحتی می توانید با همه ارتباط برقرار نموده و راه خود را د راین شهر پیدا کنید؛ اما ساکنان شهر بر اهمیت یادگیری زبان لهستانی برای برقراری ارتباط حقیقی با شما تاکید دارند. نیت اسپینو می گوید : مردم لهستان وقتی به زبان انگلیسی صحبت می نمایند بسیار متفاوت از زمانی هستند که به زبان لهستانی صحبت می نمایند. وقتی از انگلیسی استفاده می نمایند، بسیار تودار هستند؛ چرا که این زبان، زبانی است که برای بیزنس استفاده می گردد و نمی توان از طریق آن، روابط اجتماعی صمیمی برقرار کرد.

اما یادگیری زبان لهستانی و سرمایه گذاری روی آن، برای شناخت تاریخ و انرژی موجود در این شهر، ارزش سعی کردن دارد. کارولینا لیزوا می گوید : بهتر است با مردم ورشو دوست شوید و اجازه دهید شما را به جاهایی که دوست دارند ببرند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2163

به "اسرار پنهان ورشو ، ورشو مرکز لهستان و پاریس شرق اروپا (تور اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار پنهان ورشو ، ورشو مرکز لهستان و پاریس شرق اروپا (تور اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید