اختلاف نظر مکرون و مرکل بر سر انتخاب رئیس آینده کمیسیون اروپا

به گزارش سفر به تایلند، بر اساس اعلام یک مقام متعلق به دفتر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان نمی خواهند بر سر انتخاب رئیس بعدی کمیسیون اروپا اختلاف نظر داشته باشند.

اختلاف نظر مکرون و مرکل بر سر انتخاب رئیس آینده کمیسیون اروپا

به گفته این مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون و صدر اعظم آلمان به صورت ایده آل به دنبال به خاتمه رساندن فرآیند گزینش رئیس بعدی کمیسیون اروپا در ماه ژوئن هستند.

این مقام با توضیح یک گفت وگوی تلفنی میان رهبران آلمان و فرانسه توضیح داد، به نظر می رسد که این دو رهبر دیدگاه های کمی متفاوت در خصوص چگونگی انتخاب رئیس جدید کمیسیون اروپا دارند.

مکرون به مرکل تاکید نمود، به دنبال این است که شورای اروپا در نشست امروز سه شنبه خود برای انتخاب رئیس کمیسیون اروپا دیگر از نظام انتخاب اتوماتیک کاندیدای معین شده از سوی حزب برنده در انتخابات مجلس اروپا (Spitzenkandidat) استفاده نکند اما ظاهرا مرکل این سیستم را ترجیح می دهد.

این منبع خبری بیان کرد، ماکرون اطمینان دارد که اکثریت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص موضع او توافق می نمایند.

این منبع در ادامه اضافه نمود: ماکرون گفته که سیستم کاندیداهای معرفی شده برای ریاست کمیسیون اروپا از سوی احزاب پیش از برگزاری انتخابات مجلس اروپا سیستمی مشروع است اما انتخاب رئیس جدید این کمیسیون باید به گونه ای باشد که بازتاب دهنده نتایج انتخابات مجلسی یکشنبه باشد.

مکرون به همتای آلمانی خود توضیح داد، سومین بلوک بزرگ در مجلس اروپا یعنی میانه روهای لیبرالی که حزب ماکرون به آن تعلق دارد، باید بخشی از فرآیند انتخاب این رئیس باشد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 206

به "اختلاف نظر مکرون و مرکل بر سر انتخاب رئیس آینده کمیسیون اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف نظر مکرون و مرکل بر سر انتخاب رئیس آینده کمیسیون اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید