ادامه کشمکش کانادا و آمریکا بر سر تجهیزات پزشکی و درمانی

به گزارش سفر به تایلند، نخست وزیر کانادا بر این باور است که این کشور کوشش ها برای متقاعد کردن ایالات متحده برای عدم ممنوعیت صادرات تجهیزات پزشکی و درمانی به کانادا را افزایش خواهد داد.

ادامه کشمکش کانادا و آمریکا بر سر تجهیزات پزشکی و درمانی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا سه شنبه گفت: کانادا به کوشش های خود برای متقاعد کردن آمریکا برای عدم ممنوعیت صادرات تجهیزات پزشکی مورد احتیاج برای مقابله با ویروس کرونا ادامه می دهد.

اظهارات نخست وزیر کانادا در شرایطی است که ایالت آلبرتا که تولیدکننده مهم انرژی به شمار می رود نسبت به وقوع فاجعه اقتصادی هشدار داده است.

ترودو در یک کنفرانس خبری گفت: 500 هزار ماسک ان 95 جراحی از سنت پل ایالت مینه سوتا باید روز چهارشنبه تحویل کانادا داده گردد که این بخشی از سفارش 4 میلیون ماسک ایالت اونتاریو خواهد بود.

مقام های کانادایی فشار زیادی را به همتایان آمریکایی خود وارد نموده اند آن هم پس از اعتراض و شکایت ایالت اونتاریو نسبت به ممنوعیت صادرات تجهیزات و اقلام پزشکی از سوی آمریکا. دونالد ترامپ هفته گذشته با صدور فرمانی صادرات کلیه تجهیزات حفاظتی پزشکی و درمانی را ممنوع نموده است.

ترودو اضافه کرد: ما مذاکرات سازنده و مفیدی را داشته ایم که ارسال این محموله خاص را تضمین نموده است ولی برای سازماندهی مجدد احتیاج به کار بیشتری است.

تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کانادا از 293 نفر در روز دوشنبه به 345 نفر افزایش یافته است. تعداد موارد مثبت ابتلا به این ویروس نیز از 15822 نفر در روز دوشنبه به بیش از 17063 نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا فشار شدیدی را به اقتصاد ایالت آلبرتا وارد نموده است، افت شدید قیمت جهانی نفت به همراه تعطیلی و قرنطینه سراسری، مسائل زیادی را برای این ایالت به وجود آورده است.

جیسون کنی نخست وزیر آلبرتا در این باره گفت: نرخ بیکاری احتمالا از 7.2 درصد به بیش از 25 درصد افزایش خواهد یافت. کسری بودجه این ایالت نیز احتمالا با 3 برابر افزایش در سال اقتصادی جاری به بیش از 14.27 میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 782

به "ادامه کشمکش کانادا و آمریکا بر سر تجهیزات پزشکی و درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه کشمکش کانادا و آمریکا بر سر تجهیزات پزشکی و درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید