ارائه تسهیلات با بهره بانکی پائین برای توسعه مناطق نمونه گردشگری استان فارس

به گزارش سفر به تایلند، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: سال جاری اعتبارات مربوط به تجهیز زیرساخت های مناطق نمونه گردشگری کاهش یافته ولی در مناطقی که دارای پیشرفت فیزیکی خوبی باشند دولت تسهیلاتی با بهره بانکی پایین در این زمینه ارائه می نماید.

ارائه تسهیلات با بهره بانکی پائین برای توسعه مناطق نمونه گردشگری استان فارس

از سفر با تور مسافرتی کانادا قیمت لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری در بیست وهفتمین نشست اعضای شوراهای اسلامی استان گفت: سال جاری اعتبارات مربوط به تجهیز زیرساخت های مناطق نمونه گردشگری کاهش یافته ولی در مناطقی که دارای پیشرفت فیزیکی خوبی باشند دولت تسهیلاتی با بهره بانکی پایین در این زمینه ارائه می نماید.

وی اضافه نمود: میزان اعتبار سالیانه این اداره کل در سال گذشته 4 هزار و 900 میلیارد تومان بود است که با توجه به حجم پروژه ها این مبلغ بسیار اندک است، چراکه از این مبلغ حدود 2 میلیارد تومان اعتبار برای باغ موزه مشاهیر هزینه و مبلغ 2 میلیارد و 900 میلیون تومان دیگر برای پروژه های کل استان در نظر گرفته شده که با توجه به گستردگی آثار تاریخی در استان این مبلغ بسیار ناچیز است.

امیری اعلام کرد: از 29 شهرستان در استان فارس حدود 16 شهرستان از نمایندگی به اداره ارتقاء یافته اند و این اولویت براساس میزان امتیاز اخذ شده هر نمایندگی که شامل ثبت آثار تاریخی، ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری مانند هتل یا مسافرخانه در آن شهرستان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس درباره استفاده از ظرفیت های شوراهای اسلامی در صنعت گردشگری گفت: کارگروه مشترکی تشکیل گردد تا این کارگروه بتواند با همکاری سایر دستگاه ها از توانمندی های شهرستان ها در ارتقاء صندلی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استفاده کند.

وی اعلام کرد: در زمینه ساخته هتل ها دولت یازدهم تسهیلات خوبی به متقاضیان اعطا می نماید که سال جاری به پروژه های گردشگری که پیشرفت فیزیکی آنها از 25 درصد به بالا باشد، این تسهیلات تعلق می گیرد.

امیری درباره احداث موزه های جدید در استان گفت: ساخت موزه در استان در صورتی که 50 درصد هزینه را شهرستان مربوطه تامین کند اداره کل آمادگی تامین اعتبار و همکاری مشترک برای ساخت موزه را دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 673

به "ارائه تسهیلات با بهره بانکی پائین برای توسعه مناطق نمونه گردشگری استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات با بهره بانکی پائین برای توسعه مناطق نمونه گردشگری استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید