اردبیل 2023 نقطه عطفی در تاریخ گردشگری استان خواهد بود

به گزارش سفر به تایلند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در راستای برگزاری هرچه بهتر اجلاس 2023 و به منظور معرفی محور جدید گردشگری در کشور برای گردشگران خارجی، اردبیل میزبان مقامات استان های شمال غرب کشور خواهد بود.

اردبیل 2023 نقطه عطفی در تاریخ گردشگری استان خواهد بود

نادر فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، شرح داد: در راستای اقدامات اجرا شده برای معرفی گردشگری استان اردبیل در سطح ملی و بین المللی استان اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2023 انتخاب شد است.

او با اشاره به این که این اجلاس نقطه عطفی در تاریخ گردشگری استان اردبیل خواهد بود، اضافه نمود: علاوه بر این، محور جدید گردشگری در کشور برای گردشگران خارجی، شامل استان های شمال غرب کشور از جمله استان های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و گیلان در این اجلاس معرفی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل بیان داشت: این گردهمایی در زمستان امسال و هم زمان با برنامه های زمستان بیدار در اردبیل برگزار می شود تا میهمانان با ظرفیت های گردشگری استان اردبیل آشنا شده در جهت تحقق رویکردی مشترک قدم های موثر برداشته شود.

فلاحی با تاکید بر اینکه تکمیل پازل گردشگری استان اردبیل با یک رویداد بین المللی در سطح دنیای میسر خواهد شد، ادامه داد: فرصت کمتر از چهار سال تا اجلاس 2023 مدت زمان کافی برای تکمیل و تجهیز زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری را برای ما فراهم می سازد.

او اضافه نمود: سعی خواهیم کرد تا در این مدت از تجربیات کشورهای پیروز در این حوزه استفاده کنیم تا بتوانیم میزبان خوبی برای این اجلاس بین المللی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: ضروری است استان های شمال غرب کشور باید انحصار جذب گردشگران خارجی در کشور را بشکنند و این موضوع نیازمند معرفی قابلیت های تاریخی و طبیعی این استان هاست.

فلاحی مطرح کرد: اردبیل با داشتن پیست های اسکی متعدد، پل های معلق، اقلیم متفاوت از شمال تا جنوب، جاذبه های متعدد تاریخی و باستانی، جاذبه منحصر به فرد طبیعی و ده ها قابلیت دیگر می تواند به جهت اصلی گردشگری در سطح منطقه و بین الملل تبدیل شود.

او تاکید کرد: به این منظور برنامه ویژه ای برای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان داریم که در بستر وب و شبکه های اجتماعی و به زبان های زنده دنیا انجام خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به وجود آبگرم های متعدد در سطح استان با خاصیت های مختلف درمانی، اضافه نمود: وجود این تعداد آبگرم با خاصیت های مختلف درمانی در سطح دنیا بی نظیر است که از این ظرفیت برای توسعه گردشگری سلامت بهره خواهیم برد.

فلاحی با اشاره به موضوع طرح زمستان بیدار و گردشگری سلامت در برنامه های توسعه گردشگری استان اردبیل، گفت: ما در نظر داریم تا با این اقدامات تعداد مسافران در شش ماهه دوم سال در سال 2023 به اندازه مسافران شش ماهه اول باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 525

به "اردبیل 2023 نقطه عطفی در تاریخ گردشگری استان خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل 2023 نقطه عطفی در تاریخ گردشگری استان خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید