از نوشته های روی بلیط هواپیما سر در می آورید؟

به گزارش سفر به تایلند، تا حالا نوشته روی بلیط هواپیما را کامل خوانده اید؟ آیا چک کردن همه این اطلاعات لازم است یا نه؟ برای مثال، از کجا می دانید میزان باری که با خودتان دارید بیشتر از میزان مجاز نوشته شده روی بلیط نیست؟ اگر این نوشته روی بلیط را نخوانید، مسئله ای پیش می آید؟ شاید نیاید، اما مطمئن بودن ضرری ندارد، نه؟

از نوشته های روی بلیط هواپیما سر در می آورید؟

در این راهنمای کوتاه می خواهیم ببینیم که نوشته روی بلیط هواپیما چه اطلاعاتی به ما می دهند.

جستجو و خرید بلیط هواپیما در خبرنگاران

مطمئنید خودتان هستید؟

زمانی که بلیط را پرینت می کنید و یا نسخه الکترونیکی اش را می بینید، اگر دقت کنید، کادری در بالای بلیط وجود دارد. در گوشه بالا، سمت راست، نام و نام خانوادگی شما به فارسی و در گوشه بالا، سمت چپ به انگلیسی نوشته شده است.

پس از دریافت بلیط دقت کنید که این نام و نام خانوادگی مطابق با نام و نام خانوادگی شما در اوراق هویتی تان (شناسنامه و کارت ملی) باشد. اگر ایرادی در این زمینه وجود دارد، حتما آن را با هماهنگی با صادرکننده بلیط تان برطرف کنید، چون در غیر این صورت در زمان پرواز و در فرودگاه به مشکل خواهید خورد.

از پروازتان چقدر اطلاعات دارید؟

حالا دیگر مطمئن اید که اطلاعات شخصی روی بلیط درست است، نه؟ پس باید اطلاعات بلیط و پرواز را هم نگاه کنیم. بلیطی که دست شماست دو بخش دارد:

  • اطلاعات پرواز در سمت راست
  • اطلاعات بلیط در سمت چپ

اطلاعاتی که از پروازتان روی بلیط نوشته شده، این موارد هستند:

  • مبدا
  • مقصد
  • شماره ترمینال (در صورتی که فرودگاه مبدا یا مقصد بیش از یک ترمینال داشته باشد)
  • تاریخ پرواز (هم تاریخ میلادی و هم تاریخ شمسی نوشته می شود)
  • ساعت شروع پرواز
  • ساعت رسیدن به مقصد

اگر نمی خواهید از پروازتان جا بمانید، حتما این ساعت ها را با دقت بخوانید. برای پروازهای داخلی باید حداقل دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

حالا ببینیم بلیطی که گرفته اید خودش چه شناسه ها و اطلاعاتی دارد:

  • ایرلاین: اسم ایرلاینی است که شما بلیط تان را از آن گرفته اید
  • مدل هواپیما
  • کلاس پروازی: اکونومی، پریمیوم، یا بیزینس؟
  • بار مجاز: میزان باری که می توانید در چک این تحویل بدهید. این عدد بر اساس کیلوگرم نوشته شده است.

شماره های مهم را از قلم نیاندازید

لوگویی که در سمت چپ بلیط می بینید مربوط به ایرلاین شماست. دقیقا زیر همین لوگو، شماره ای به اسم شماره پرواز نوشته شده است. می دانید این شماره به چه درد می خورد؟ زمانی که وارد فرودگاه می شوید، باید گیت پروازتان را پیدا کنید تا بارهایتان را تحویل بدهید. حالا ممکن است در همان موقع، چند پروازِ دیگر هم برای مقصد شما وجود داشته باشد. از کجا باید بدانید که به سراغ کدام گیت بروید؟ گیتی که شماره پرواز شما را دارد!

کمی پایین تر شماره دیگری به اسم شماره بلیط می بینید که برای هر بلیط به صورت جداگانه صادر می شود و اسم شما روی سیستم با این شماره ثبت می شود.

شماره مرجع یا PNR که مخفف Passenger Name Record است در انتهای ستون درج شده و به معنای ثبت نام مشتری است. فرض کنید می خواهید خودتان برای چند نفر بلیط بخرید. بلیط برای هر فرد به صورت مجزا داده می شود و این یعنی شماره بلیط هر کدام فرق می کند. اما چون همه آن ها را شما خریده اید، کد PNR همه آن ها یکی خواهد بود.

خیلی ساده تر بخواهیم بگوییم، کد PNR (یا همان کد مرجع رزرو) به ایرلاین ها کمک می کند تا مسافران خودشان را دسته بندی کرده و نظم بیشتری داشته باشند.

بلیط هواپیما چگونه قیمت گذاری می شود؟

اطلاعات جانبی

شماره سفارش پایین بعد از جدول اطلاعات بلیط و پرواز، مهم ترین شماره و راه ارتباطی بین ما و مشتری های مان است. زمانی که با مرکز تماس ارتباط برقرار می کنید و سوال یا مسئله ای دارید، باید این شماره را بدهید تا به شما کمک کنیم. شماره سفارش، یک کد منحصر به فرد بین ما و مشتری های خبرنگارانست؛ در زمان استرداد، هم کاربران با اعلام همین شماره، می توانند بلیط شان را استرداد کنند.

پس از کادری که اطلاعات پرواز و بلیط در آن نوشته شده، اطلاعات جانبی ضروری برای پرواز داخلی را خواهید دید. شرایط استرداد بلیط و میزان جریمه با توجه به شناسه نرخی، از جمله این اطلاعات است. در ستون دیگر هم جزئیات قیمت پرواز را مشاهده می کنید، که شامل قیمت بلیط، مالیات و مجموع این دو است.

در انتهای بلیط هم توصیه های قانونی، خطاب به مسافر ذکر شده است تا سفر بی دردسر و راحتی داشته باشد.

سوالی مانده؟

درست است که این اطلاعات کمی پیش پا افتاده به نظر می آیند، اما بعضی وقت ها همین جزئیات هستند که کلی دردسرساز می شوند. اگر هر گونه سوالی در مورد نوشته روی بلیط هواپیما دارید در قسمت نظرات بنویسید تا هرچه سریع تر پاسخ بدهیم.

منبع: علی بابا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 280

به "از نوشته های روی بلیط هواپیما سر در می آورید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نوشته های روی بلیط هواپیما سر در می آورید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید