استرالیا قوانین بیشتری برای گوگل و فیس بوک وضع می نماید
به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دولت استرالیا گزارشی درباره توصیه هایی با محور قانونگذاری بیشتر در مورد قدرت بازاری پلتفرم های دیجیتالی بین المللی از جمله گوگل و فیس بوک منتشر نموده است.

این توصیه ها معاملاتی عادلانه برای کسب و کارها فراهم می نماید و به افراد اجازه می دهد کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از اطلاعاتشان داشته باشند.
کمیسیون مصرف کننده و رقابت استرالیا که سازمان ناظر بر رقابت عادلانه در این کشور است، طی 18 ماه تحقیقاتی درباره تأثیر موتور جستجوهای دیجیتالی، پلتفرم های شبکه اجتماعی و وضعیت رقابت در رسانه و بازارهای سرویس های تبلیغاتی انجام داده است.
طبق این تحقیق در استرالیا از هر 100 دلاری که برای تبلیغات آنلاین هزینه می گردد (به غیر از آگهی های طبقه بندی شده) 47 دلار در گوگل ،24 دلار در فیس بوک و 29 دلار در دیگر بازیگران بازار صرف می گردد.
درهمین راستا دولت استرالیا توافق نموده تا قوانین قدرتمندتری در این باره وضع گردد. دولت استرالیا پس از سه ماه مشاوره درباره این گزارش 600 صفحه ای، تا انتها سال تصمیمات خود را اعلام می نماید.
منبع: خبرگزاری مهر