اعجوبه بسکتبال که همه را انگشت به دهان نموده!

به گزارش سفر به تایلند، در هیاهوی کل کل اهالی بسکتبال به خصوص هواداران بسکتبال حرفه ای آمریکا موسوم به NBA درباره برترین بسکتبالیست تاریخ، یک ستاره نو از فرانسه ظهور نموده و تمام توجهات را به خود معطوف نموده است و شاید او پایانی بر تمام بحث ها میان هواداران مایکل جردن، لبران جیمز، ویلت چمبرلین، کوبی برایانت و حتی اخیرا استفن کری باشد.

اعجوبه بسکتبال که همه را انگشت به دهان نموده!

ستاره موردنظر ویکتور ومبانیاما، بسکتبالیست 19 ساله شاغل در لیگ فرانسه است که تابستان پیش رو به لیگ NBA درفت خواهد شد و تیم ها از الان برای جذب این بازیکن سر و دست می شنمایند و آغاز به ضعیف کردن خود برای کسب بهترین شانس در مراسم درفت شده اند (در لیگ NBA بهترین استعداد ها نصیب ضعیف ترین تیم های فصل گذشته می شوند و خبری از پول و قدرت برای جذب ستاره های آینده دار لیگ نیست.)

ویکتور ومبانیاما کیست؟

هر چند سال یک بار، استعداد خاصی وارد درفت (یارکشی) لیگ NBA می گردد که نسبت به بقیه، بیشتر سر و صدا می نماید. چند سالی است که استعدادیاب ها متوجه ظهور یک استعداد ویژه در فرانسه شده اند. ویکتور ومبانیاما (Victor Wembanyama)، پدیده ای است که دو سال پیش با تمرین کنار رودی گوبر، سنتر بلند قامت و قدرتمند فرانسوی شاغل در NBA شناخته شده و توانایی های او مثل بمب سر و صدا کرد.

ومبانیاما که در حال حاضر 19 ساله است، 219 سانتی متر قامت دارد (به گفته کارشناسان بسکتبال با کفش های مخصوص این رشته به 228 سانتی متر هم می رسد!) و به واسطه وزن پایینش (104 کیلوگرم) سرعت مناسبی هم به عنوان یک بازیکن سنتر و فوروارد دارد. در نگاه اول شاید او را با سایر بسکتبالیست های بلند قامت مقایسه نمایند، اما او فقط در قد بلندش خلاصه نمی گردد. ومبانیاما در فاز هجومی یکی از بهترین پدیده های سال های اخیر به شمار می رود و قدرت بالای او در شوتزنی، باعث شده مهارنشدنی به نظر برسد.

ومبانیاما بازیکنی نیست که فقط زیر حلقه بسکتبال سلطه گر باشد بلکه او کاملا دست به توپ است و می تواند پرتاب سه امتیازی و دو امتیازی را با دقت بالایی انجام دهد و از طرفی زیر حلقه بسکتبال بدون رقیب است و در لیگ فرانسه جایی برای حرف و حدیث باقی نگذاشته است. البته او یک بازیکن دو طرفه است که می تواند در دفاع و حمله توانایی هایش را نشان دهد.

تمام استعدادیاب های NBA بر این باور هستند ومبانیاما بدون ذره ای تردید، انتخاب شماره 1 درفت خواهد بود. تیم هایی مانند سن آنتونیو اسپرز و یوتا جز از عمد تیم خود را از هر گونه ستاره خالی نموده اند و در پی این ستاره هستند. هر چند ومابانیامای 19 ساله می تواند تا چند سال دیگر بر قدرت، تکنیک و تجربه خود اضافه کند و شاید رکورد های زیادی را در بهترین لیگ بسکتبال دنیا بشکند.

در ادامه گوشه ای از بازی های این پدیده 19 ساله را دیدن می کنید:

منبع: فرارو
انتشار: 8 اسفند 1401 بروزرسانی: 8 اسفند 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2188

به "اعجوبه بسکتبال که همه را انگشت به دهان نموده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعجوبه بسکتبال که همه را انگشت به دهان نموده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید