امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی فضای مجازی و مگفا

به گزارش سفر به تایلند، تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی فضای مجازی و مگفا با هدف ارتقای سطح تعاملات و همکاری های فعال و موثر علمی در زمینه های کاربردهای فناوری نوین صورت گرفت.

امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی فضای مجازی و مگفا

به گزارش ، عباس آسوشه معاون راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) با بیان این مطلب اعلام کرد: هماهنگی، تصمیم سازی و مواجهه فعال، هوشمندانه و نوآورانه در فضای مجازی از وظایف مرکز ملی فضای مجازی است که این مهم با همکاری فعالان این حوزه در بخش خصوصی محقق خواهد شد.

او با اشاره به این که همکاری با مرکز گسترش فناوری اطلاعات به عنوان یکی از فعالان حوزه فضای مجازی برای مرکز ملی فضای مجازی حائز اهمیت است گفت: بخش خصوصی باید نسبت به سیاست ها و تصمیم های شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان سیاست گذار کلان این حوزه مطلع باشد تا بتواند برای خدمت رسانی جهت گیری مناسبی داشته باشد. همچنین مگفا می تواند با شناسایی موانع و مسائل این بخش مرکز ملی فضای مجازی را نسبت به راهنمایی و راهبری بخش خصوصی کمک کند.

آسوشه تاکید نمود: ظهور فناوری های نوین در کشور بر حوزه های مالی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی تاثیر داشته بنابراین برای مدیریت هوشمند و کارآمد این حوزه احتیاج است تا بخش خصوصی نیز همگام با سازمان ها و نهادهای دولتی حرکت کند.

لازم به ذکر است؛ این تفاهم نامه با هدف ارتقای سطح تعاملات و همکاری های فعال و موثر علمی در زمینه های کاربردهای فناوری نوین همچون بلاک چین، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، اقدامات راهبردی و اجرایی در حوزه انقلاب صنعتی چهارم، حکمرانی و رگولاتوری چابک، اطلاع رسانی از پژوهش های اجرا شده و پرهیز از موازی کاری و تبادل اطلاعات عملی و پژوهشی امضا شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 338

به "امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی فضای مجازی و مگفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی فضای مجازی و مگفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید