انتقاد عضو هیأت رئیسه مجلس از آموزش و پرورش ، سال تحصیلی بدون برنامه ریزی شروع و زود هم تعطیل شد

به گزارش سفر به تایلند، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: سال تحصیلی می توانست از اول مهر که یک نوستالوژیک بود و کلی داستان و شعر ساخته شده بود، آغاز گردد، اما از 15 مهر بدون برنامه ریزی آغاز شد و چند روز بعد هم تعطیل شد.

انتقاد عضو هیأت رئیسه مجلس از آموزش و پرورش ، سال تحصیلی بدون برنامه ریزی شروع و زود هم تعطیل شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس در برنامه پرسشگر که آدینه شب ها از شبکه آموزش پخش می گردد، درباره‬ سند‬ تحول‬ بنیادین‬ اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک چارچوب است که مبنای‬ همه‬ فعالیت‬ ها‬ در عرصه تعلیم و تربیت است‬ و بر‬ مبنیا‬ آن‬ قرار‬ است‬ در سال 1404، در‬ حوزه‬ آموزشی‬ و‬ علمی‬ کشور اول در منطقه باشیم.

وی در ادامه به نقش رسانه در اجرایی شدن سند تحول بنیادین اشاره نمود و گفت: سند تحول 8 فصل دارد که در بند 15 فصل دوم که گزاره های ارزشی است به نقش تربیتی اماکن مذهبی، نهاد های مردمی، اجتماعی و رسانه ها و در بند 17 هم به صندلی و نقش تعلیم و تربیت نهاد رسانه و فناوری های ارتباطی و بهره گیری هوشمندانه از آن و مواجهه فعال و آگاهانه جهت پیشگیری و کنترل آثار و پیامد های نامطلوب آن اشاره شده است. ‬ اینجاست که نقش رسانه پر رنگ می گردد. این‬ روزها‬ زیست بوم جدید بر جهان حاکم شده است و کرونا انسان ها را به ارتباط و آموزش از راه دور سوق داده است و نقش رسانه‬ هم پررنگ تر‬ شده است. یعنی آنچه جهان از آن به عنوان سواد رسانه ای اشاره می نماید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اینکه چگونه از فرصت مجازی استفاده کنیم، سواد رسانه ای است و باید این‬ را‬ به‬ دانش‬ آموزان‬ یاد‬ داد‬ که‬ درست انتخاب نمایند‬ و سراغ هر چیزی در فضای مجازی نروند.

کریمی فیروزجایی به سامانه شاد اشاره نمود و بیان‬ کرد: ما‬ مجبور‬ بودیم‬ به‬ سمت‬ استفاده از فرصت های جدید بودیم و استفاده از فضای مجازی نیز برای پرکردن خلأ آموزشی بود. از همان اسفند و فروردین که دستگاه تعلیم و تربیت قرار بود به سمت فضای مجازی حرکت‬ کند، دغدغه‬ این‬ را‬ داشتیم که بخش زیادی از مناطق کشور، از پوشش اینترنت بهره مند نیستند. ‬ شاید نصف روستا های کشور دسترسی به اینترنت نداشته باشند و بقیه‬ هم اینترنت پر سرعت ندارند. البته این تکلیف آموزش و پرورش نیست و باید دولت و وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات ورود کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس ابا بیان اینکه حجم استفاده از اینترنت زیاد شده است و شبکه ها قادر به سرویس دهی به این همه مخاطب نیستند، گفت: در حال حاضر اپراتور ها سود کلان می برند و باید در گسترش شبکه در سراسر کشور یاری نمایند. ‬ امیدواریم دولت یاری کند تا اعتبار مورد احتیاج برای شرکت مخابرات تأمین گردد و بخشی از بودجه مورد احتیاج از محل سود های کلان اپراتور ها می تواند باشد.

کریمی فیروزجایی به عدم دسترسی 3 تا 5 میلیون دانش آموز به اینترنت و وسیله برای حضور در شاد اشاره نمود، گفت: خانواده ها باید یاری نمایند و در کنار آن نهاد ها و دستگاه ها نیز مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان حضور یابند و البته از ظرفیت خیرین نیز باید استفاده کرد. یادمان نرود که یک روز احتیاج به مدرسه سازی بود که البته اکنون هم احتیاج است، اما اولویت ساخته مدرسه نیست بلکه گوشی هوشمند برای تحصیل دانش آموز در فضای مجازی است. با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور هم صحبت کردیم که اگر بگردد بخشی از قانون دولت برای خیرین در این راستا و برای خانواده های کم بضاعت هزینه گردد.

وی با انتقاد از آغاز سال تحصیلی در 15 شهریور گفت: سال تحصیلی می توانست از اول مهر که یک نوستالوژیک بود و کلی داستان و شعر ساخته شده بود، آغاز گردد، اما از 15 مهر بدون برنامه ریزی آغاز شد و چند روز بعد هم تعطیل شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوع محتوا در شبکه شاد اشاره نمود و اضافه نمود: باید از چند رسانه ای و اسلاید استفاده گردد؛ اگر محتوا جاذبه نداشته باشد، دانش آموز گریزان است و در شبکه شاد نمی ماند یعنی اول کلاس، حاضری می زند و دوباره آخر کلاس می آید و معلوم نیست که این وسط کجاست؟ در حال حاضر محتوا ضعیف است و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی باید بخشی از توان خود را برای تأمین محتوای هوشمند بگذارد.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی معلمان، گفت: اشکالات شبکه شاد را نمی توان نادیده گرفت و این‬ شبکه ضعف عملیاتی این شبکه دارد مثلاً گاهی اوقات انتقال یک فیلم انجام نمی گردد و این موضوع موجب مسائل دیگری می گردد یعنی معلمان به دلیل مشکل فنی شاد مجبور می شوند از واتس آپ و تلگرام استفاده نمایند و فیلترشکن در اختیار دانش آموز قرار می گیرد و معلوم نیست که در این صورت دانش آموز کجا می رود؟

کریمی فیروزجایی با اشاره به امضای نامه توسط بیش از 190 نفر از نمایندگان مجلس برای تقدیر از صدا و سیما در برنامه مدرسه تلویزیونی و قرائت آن از تربیون مجلس، اظهار داشت: سیگنال های تلویزیون در دورترین مناطق کشور در دسترس مردم است و نظرمان این است که آموزش و پرورش در کنار استفاده از شبکه شاد، از تلویزیون هم باید استفاده کند چرا که تلویزیون از قدیم هم برای دانش آموزان جاذبه داشته است. البته آموزش و پرورش باید نظامی را طراحی کند که بچه ها پای برنامه تلویزیون بیایند و مسائل آموزشی خود را در شبکه شاد برطرف نمایند و باید آموزش و پرورش قوی تر با صدا و سیما همکاری کند.

وی درباره لایحه رتبه بندی معلمان هم گفت: 28 مهر، پیش نویس لایحه رتبه بندی معلمان به هیأت دولت ارسال شد و در نوبت آنالیز کمیسیون اجتماعی دولت است و از رئیس جمهور و معاون اول وی تقاضا داریم که با قید اولویت آنالیز گردد و مجلس هم آماده آنالیز سریع آن تبدیل لایحه به قانون است؛ اگر دولت تعلل نکند و تا یک ماه دیگر به مجلس ارسال گردد، مجلس نیز در سال 99، آن را به خاتمه می رساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1250

به "انتقاد عضو هیأت رئیسه مجلس از آموزش و پرورش ، سال تحصیلی بدون برنامه ریزی شروع و زود هم تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عضو هیأت رئیسه مجلس از آموزش و پرورش ، سال تحصیلی بدون برنامه ریزی شروع و زود هم تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید