ایران بالاتر از چین 1.3 میلیارد نفری گاز مصرف می نماید

به گزارش سفر به تایلند، رئیس کمیسیون مالی شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ایران پنج درصد گاز جهان را مصرف می نماید که این رقم بالاتر از مصرف چین است.

ایران بالاتر از چین 1.3 میلیارد نفری گاز مصرف می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نفت، ابراهیم شیبانی، در نشست چشم انداز بازار دنیای گاز در پرتو چالشهای جاری که در شورای راهبردی روابط خارجی برگزار گردید با اشاره به این که ایران در کنار روسیه، قطر و ترکمنستان 5 درصد ذخایر گاز دنیا را در اختیار دارد، توضیح داد: ایران باید از این امتیاز که منحصر به فرد است استفاده کند.

وی با بیان این که ایران با صادرات گاز به کشورهای منطقه می تواند سبب وابستگی بین آنها گردد، توضیح داد: گاز از نظر استراتژیک انرژی مهمی به حساب می آید و چون تحریم در صادرات گاز موثر نیست می تواند برای ایران مهم باشد.

شیبانی با انتقاد از مصرف بی رویه انرژی و بخصوص گاز در ایران با بیان این که چین با وجود داشتن یک میلیارد و 3 میلیون جمعیت، 4,7 درصد گاز دنیا را مصرف می نماید که پایین تر از ایران است، توضیح داد: مصرف گاز در بخش صنعتی ایران نیز قابل قبول نیست و بیشتر این گاز صرف فراوری گرما می گردد.

رئیس اسبق بانک مرکزی در ادامه به تفاوت مصرف گاز در ایران در فصل تابستان و زمستان اشاره نمود و با بیان این که این تفاوت به 35 میلیون مترمکعب در روز می رسد، اضافه نمود: زمانی که مصرف گاز ایران در تابستان کاهش می یابد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای فرار از گرما به گاز احتیاج دارند که می توان از این فرصت برای صادرات استفاده کرد.

وی با بیان این که تا زمانی که مصرف گاز در کشور بالا باشد امکان صادرات وجود ندارد به کشورهای خواهان گاز ایران اشاره نمود و گفت: هم اکنون کشورهای مانند عراق، عمان، امارات، هند و پاکستان خواهان دریافت گاز از ایران هستند که باید از این فرصت استفاده کند.

شیبانی همچنین به سوزاندن حجم زیادی از گاز در ایران اشاره نمود و گفت: ایران بعد از روسیه دومین کشور سوزاننده گاز است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 663

به "ایران بالاتر از چین 1.3 میلیارد نفری گاز مصرف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران بالاتر از چین 1.3 میلیارد نفری گاز مصرف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید