بیوگرافی جواد رضویان، بازیگر طنز سینما و تلویزیون

به گزارش سفر به تایلند، جواد رضویان یکی از معروف ترین بازیگران طنز سینما و تلویزیون ایران است. او در ششم مردادماه سال 1353 در شهر قم به دنیا آمد. جواد در دانشگاه رشته نقاشی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد و توانست مدرک کارشناسی خود را در این رشته دریافت کند. او در آن دوران با مهران غفوریان، بیژن بنفشه خواه و امیر غفارمنش همکلاسی بود و همین آشنایی زمینه ساز ورودش به دنیای بازیگری شد.

بیوگرافی جواد رضویان، بازیگر طنز سینما و تلویزیون

جواد رضویان فعالیت خود را در این عرصه از 20 سالگی و نقش آفرینی در نمایش های دانشجویی آغاز کرد. سه سال بعد، با بازی در مجموعه سیبِ خنده اولین تجربه جدی خود را در تلویزیون بدست آورد. در سال 81 حضور او در سریال پاورچین نخستین همکاری وی با مهران مدیری را رقم زد. ایفای نقشی که زمینه ساز کارهای بعدی او با مهران مدیری در مجموعه های پربیننده ای نظیر جایزه بزرگ و در حاشیه شد.

جواد رضویان در سال 1383 اولین تجربه بازیگری خود را در سینما با بازی در فیلم شارلاتان بدست آورد. از دیگر آثار او در سینما می توان به شاخه گلی برای عروس، چارچنگولی و دم سرخ ها اشاره کرد. رضویان به جز بازیگری، تجربه چند کارگردانی را نیز در کارنامه خود دارد که در این میان می توان از مهمان ویژه، ارث بابام و قرارگاه مسکونی نام برد.

در اسفندماه سال 1394 بود که او پس از اعلام نامش به عنوان یکی از سه بازیگر برگزیده برنامه سه ستاره، با بغض گفت که دیگر در تلویزیون کار نخواهد کرد. با این وجود آتش تند جدایی او از تلویزیون به سرعت سرد شد و سال بعد در مجموعه تلویزیونی همسایه ها به ایفای نقش پرداخت.

جواد رضویان سال هاست ازدواج کرده و تنها یک دختر به اسم یامین دارد. او همچنین بارها از ازدواج خود به عنوان مهم ترین اتفاق زندگی اش یاد کرده است.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1171

به "بیوگرافی جواد رضویان، بازیگر طنز سینما و تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی جواد رضویان، بازیگر طنز سینما و تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید