تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف تپه باستانی فیروزآباد

به گزارش سفر به تایلند، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، مهدی کاظمی روز یکشنبه بیست و پنجم آبان ماه 99 با اعلام این خبر مطرح کرد: پیرو هماهنگی به عمل آمده مبنی بر ساخت و سازهای بی رویه و بدون دریافت مجوز در اطراف تپه باستانی فیروزآباد با همکاری بخشداری و حکم قضایی، این ساخت و سازها تخریب شد.

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف تپه باستانی فیروزآباد

او در ادامه افزود: در این طرح که به صورت ضربتی اجرا شد و طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت برخورد جدی با خاطیان و متصرفان حریم قانونی محوطه های باستانی انجام خواهد شد که با همکاری نهادهای مربوطه تا آزادسازی کامل آن ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نظرآباد اظهار کرد: فیروزآباد یکی از روستاهای بخش تنکمان واقع در این شهرستان است و یک تپه باستانی به همین نام با ارتفاع هشت متر در غرب روستا و شمال یک زمین کشاورزی قرار گرفته است.

او یادآور شد: این تپه به شماره 16975 در سال 1385 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. با توجه به اینکه تا به امروز کاوش های باستان شناسی در آن انجام نشده و همچنین عدم وجود سازه معماری بر روی آن می توان گفت این تپه در دوران تاریخی و اوایل اسلام بیشتر به عنوان گورستان یا سکونتگاه موقت مورد استفاده بوده است. از سطح تپه فیروزآباد و در قسمت شمالی و غربی تعداد زیادی قطعات سفال های بدون نقش و با لعاب آجری و نخودی رنگ یافت شده است.

کاظمی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی این اداره برای حفظ و حراست از حریم محوطه های باستانی، اقدام به اجرای این طرح کردیم و تا حصول نتیجه مطلوب و قلع و قمع تمام ساخت و سازهای غیرمجاز و آزادسازی تپه پیگیر آن خواهیم بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1286

به "تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف تپه باستانی فیروزآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف تپه باستانی فیروزآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید