توانایی چین برای فراوری برف و باران در نیمی از این کشور تا سال 2025

به گزارش سفر به تایلند، چین با قدرت پروژه کنترل آب و هوای خود را گسترش می دهد و می خواهد تا سال 2025، در بیش از نیمی از این کشور باران و برف مصنوعی فراوری کند.

توانایی چین برای فراوری برف و باران در نیمی از این کشور تا سال 2025

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، راه حل بارورسازی ابرها برای اولین بار در سال 1946 توسط ایالات متحده آمریکا اختراع شد و چین برنامه مشابهی را در دهه 60 میلادی راه اندازی کرد. بسیاری از کشورها در سراسر دنیا چنین برنامه ای را دنبال می نمایند، اما دولت پکن بزرگترین برنامه را در دنیا دنبال می نماید و 35 هزار نفر روی آن کار می نمایند.

حالا دولت چین با انتشار بیانیه ای از گسترش برنامه خود خبر داده تا بتواند 5.43 میلیون کیلومتر مربع را پوشش دهد. این پروژه تا سال 2025 تکمیل خواهد شد و بیش از نیمی از مساحت این کشور را پوشش خواهد داد. مساحت چین برابر 9.58 میلیون کیلومتر مربع است، بنابراین دولت پکن می تواند روی شرایط آب و هوای 56 درصد کشور خود کنترل داشته باشد.

این پروژه تا سال 2035 در سطح پیشرفته دنیای قرار می گیرد و می تواند به کاهش بلایایی مانند خشکسالی و تگرگ یاری کند. علاوه بر این، چنین پروژه ای باعث تسهیل در واکنش اضطراری به مواردی مانند آتش سوزی جنگل ها می گردد.

فراوری باران و برف مصنوعی یک قاعده کلی ساده دارد. با پاشش مواد شیمیایی مانند یدید نقره یا نیتروژن مایع درون ابرها می توان قطرات آب را متراکم کرد تا به صورت باران یا برف ببارند.

چین در سال 2008 و پیش از برگزاری المپیک برنامه بارورسازی ابرها را در پکن انجام داد. در حقیقت دولت چین پیش از آغاز این رویداد، با موفقیت ابرها را مجبور به باریدن کرد. در ژوئن 2016 این کشور 30 میلیون دلار بودجه برای پروژه بارورسازی ابرها اختصاص داد و آغاز به پرتاب گلوله های حاوی نمک و مواد معدنی به آسمان کرد.

در سال 2017 دولت پکن 168 میلیون دلار برای تامین تجهیزات موردنیاز این پروژه هزینه کرد که شامل 897 لانچر راکت می شد. وزارت دارایی چین به دنبال استفاده از بارورسازی ابرها برای دستیابی به حداقل 60 میلیارد متر مکعب باران اضافه تا انتها 2020 است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1353

به "توانایی چین برای فراوری برف و باران در نیمی از این کشور تا سال 2025" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی چین برای فراوری برف و باران در نیمی از این کشور تا سال 2025"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید