توضیحات آب و فاضلاب شهری مازندران درباره یک خبر

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران، در پی درج خبری تحت عنوان بحران زیست محیطی تصفیه خانه فاضلاب در بابل که در گفتگوی خبرنگاران با نماینده مردم بابل در مجلس در تاریخ 24 دی ماه امسال منتشر شد، روابط عمومی آب و فاضلاب شهری مازندران توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی به این رسانه ارائه نموده است.

توضیحات آب و فاضلاب شهری مازندران درباره یک خبر

در بخشی از این توضیحات آمده است: آب 384 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش شهری و روستاهای بابل و شهرهای گروه الف (شامل: بابل، امیرکلا، هادی شهر و بابلسر) به وسیله منابع تامین آب سالم و بهداشتی و چاه های محفوره در شرق آمل و جنوب شهرستان بابل(طلوت) و با احداث دو تصفیه خانه اضطراری که توسط شرکت آب منطقه ای مازندران درحال اجراست، تامین می گردد. همچنین 58 درصد آب فراوری شده برای مجتمع آبرسانی شهرهای گروه الف برای شهر بابل اختصاص یافت، مراحل فراوری آب از مبدأ تا مقصد (چاه ها، برداشت از سد، انتقال ، تصفیه و توزیع) به صورت مستمر توسط آزمایشگاه امور آب وفاضلاب شهری بابل و دانشگاه علوم پزشکی کنترل شده تا آبی سالم که کیفیت آن مطابق با استاندارد ملی ایران و شرکت مهندسی آبفای کشور است، برای مصرف در اختیار شهروندان عزیز قرار می گیرد.

همچنین به منظور ایجاد شرایط پایدار آبرسانی احتیاج به بهره برداری از تصفیه خانه اصلی آب سد البرز است که عملیات احداث و تکمیل آن توسط همکاران شرکت آب منطقه ای مازندران در حال پیگیری است.

در بخش فاضلاب نیز، تصفیه خانه فاضلاب شهر بابل به ظرفیت 24 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز برای جمعیت تحت پوشش 100 هزار نفر، از سال 1390 به بهره برداری رسید و با توجه به جمعیت فعلی این شهر ، شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران مطالعات ارتقای ظرفیت آن را شروع نمود و بعد از تصویب در راستای این طرح، اسناد مناقصه برای تکمیل آن به مبلغ 200 میلیارد ریال تخصیص و در مرحله اخذ مجوز های لازم و انتخاب پیمانکار واقع شده است.

همچنین با انعقاد قراردادهای مختلف در بخش اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب به طور تقریبی 30 کیلومتر و ارتقای ظرفیت پمپاژ و بهسازی تلمبه خانه و نیز جهت برطرف انفصالات خطوط اجرا شده که از سه سال پیش عملیات اجرای آن شروع و با سرانجام یافتن آن در سال 1398 ، حدود 50 هزار نفر به جمعیت تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب افزوده می گردد ، با اعتبار موافقنامه سال 1397 به مبلغ 87 میلیارد ریال و با منابع داخلی شرکت و بخش خصوصی بیش از 250 میلیارد ریال قرارداد در دست اقدام می باشد که برای تخصیص این مبلغ پیگیری های لازم به وسیله شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران درحال انجام است.

بدیهی است در تحقق این امر مطابق معمول و همانند گذشته حمایت مسئولان محترم استانی و کشوری در راستای افزایش اعتبار لازم در اجرا و تکمیل طرح ، موثر خواهد بود. قابل ذکر است شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با وجود تمامی محدودیتهای اعتباری، توانسته بیش از تعهدات فیزیکی و پیش بینی شده در موافقت نامه را به صورت کامل اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 128

به "توضیحات آب و فاضلاب شهری مازندران درباره یک خبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات آب و فاضلاب شهری مازندران درباره یک خبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید