خبرنگاران روسای جمهوری روسیه و چین بر همکاری در مبارزه با کرونا تاکید کردند

به گزارش سفر به تایلند، مسکو - خبرنگاران - روسای جمهوری روسیه و چین در گفت وگویی تلفنی بر همکاری در عرصه مبارزه با بیماری همه گیر کرونا تاکید کردند.

خبرنگاران روسای جمهوری روسیه و چین بر همکاری در مبارزه با کرونا تاکید کردند

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز پنجشنبه در گزارشی بیان کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین به تفصیل درخصوص اوضاع پیرامون بیماری کرونا گفتگو کردند.

روسای جمهوری روسیه و چین خاطرنشان کردند که حمایت متقابل از یکدیگر در مبارزه با این تهدید جهانی، گواه دیگری بر ماهیت ویژه مشارکت استراتژیک گسترده دو کشور است.

در گزارش آمده است: در این گفت وگوی تلفنی بر عزم برای تحکیم همکاریها در این عرصه (مبارزه با کرونا) ازجمله با تبادل متخصصان و تحویل تجهیزات و دستگاههای پزشکی، دارو و لوازم محافظت نماینده تاکید شد.

طرف روسی، اقدامات پیگیر دولت چین که امکان تثبیت شرایط اپیدمیولوژی در این کشور را فراهم کرد، عالی ارزیابی کرد.

در گفت وگوی تلفنی همچنین کوشش های برای متهم کرد چین به عدم اطلاع رسانی بموقع جامعه جهانی در خصوص خطر شیوع بیماری کرونا غیرسازنده خوانده شد.

سران روسیه و چین ابراز امیدواری کردند که با تدام همکاریها با یکدیگر، دو کشور چالش بوجود امده بر اثر شیوع کرونا را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.

دو طرف همچنین به سیر مثبت توسعه روابط دوجانبه ازجمله گسترش مبادلات بازرگانی بین دو کشور اشاره کردند.

لازم به ذکر است هفته گذشته رسانه های روسیه بیان کردند که مبادلات بازرگانی بین روسیه و چین در سه ماهه نخست امسال 25.6 میلیارد دلار بوده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

در گفت وگوی تلفنی پوتین و شی جین پینگ بعضی موضوعات مهم بین المللی نیز مطرح شد و دو طرف توافق کردند که اقدامات دیپلماتیک خود را در آینده نیز هماهنگ نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 909

به "خبرنگاران روسای جمهوری روسیه و چین بر همکاری در مبارزه با کرونا تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسای جمهوری روسیه و چین بر همکاری در مبارزه با کرونا تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید