خبرنگاران متقاضیان مسکن ملی البرز از شنبه نام نویسی نمایند

به گزارش سفر به تایلند، کرج - خبرنگاران - مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز گفت که متقاضیان مرحله دوم طرح مسکن ملی این استان می توانند از روز شنبه هفدهم اسفندماه جاری با ورود به سامانه نام نویسی نمایند.

خبرنگاران متقاضیان مسکن ملی البرز از شنبه نام نویسی نمایند

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

تقی رضایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت : نام نویسی متقاضیان مسکن ملی استان البرز از ساعت 10 صبح روز شنبه هفدهم اسفندماه لغایت ساعت 24 روز یکشنبه 18 اسفندماه

فرصت دارند در سامانه طرح اقدام ملی فراوری مسکن نام نویسی نمایند.

وی بیان داشت : در این برهه زمانی استان های البرز، آذربایجان شرقی، اردبیل ، اصفهان وآذربایجان غربی همزمان ثبت نام خواهند داشت.

رضایی ادامه داد: در مرحله نخست ثبت نام طرح اقدام ملی فراوری مسکن متقاضیانی که زودتر در سامانه ثبت نام می کردند موجب تکمیل ظرفیت شده و به همین دلیل عده ای از ثبت نام جا ماندند،اما در مرحله دوم ثبت نام این مشکل وجود ندارد و تمام متقاضیان در بازه زمانی مشخص شده می توانند ثبت نام خود را به وسیله مراجعه به سایت انجام دهند و محدودیتی در ثبت نام ها وجود ندارد.

مدیرکل راه وشهرسازی البرز بیان داشت: پس از اتمام زمان ثبت نام و انتها پالایش متقاضیان بر اساس شرایط طرح، متقاضیان نهایی مطابق ظرفیت احصاء شده برای هر شهر، به وسیله قرعه کشی انتخاب می شوند.افرادی که در مرحله اول ثبت نام نموده و به عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت نموده اند، چنانچه در بازه زمانی اعلام شده انصراف خود را در سامانه ثبت نموده باشند، می توانند در این مرحله ثبت نام نمایند.

وی تاکید نمود: متقاضیانی که نسبت به عدم احزار شرایط در مرحله اول ثبت نام اعتراض نموده اند چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند احتیاجی به ثبت نا م دوباره ندارند و در فرایند قبلی ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن قرار می گیرند.

رضایی گفت: فرد ثبت نام نماینده و تمام افراد تحت تکلف آن نباید از تاریخ یکم فروردین ماه سال 84 به بعد هیچگونه سابقه مالکیت ملکی شخصی داشته و از بهمن ماه سال 57 به بعد نیز فرد ثبت نامی و افراد تحت تکلف آن نباید از امکانات دولتی زمین و مسکن استفاده نموده باشند.

وی با تاکید بر اینکه متاهل و سرپرست خانوار بودن نیز به عنوان شرط سوم برای متقاضیان و ثبت نام نمایندگان در طرح اقدام ملی مسکن منظور شده است، گفت: پنجسال سابقه سکونت در شهرمورد تقاضا شرط چهارم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با این شرح که نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی از دیگر شروط مهم برای ثبت نام نمایندگان در این طرح است، اضافه نمود: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی نیز شرط مهم دیگربرای متقاضیان است؛ چون متقاضیان باید حداقل 30درصد هزینه ساخت مسکن را سپرده گذاری نمایند.

وی در ادامه گفت: میزان تسهیلات بانکی منظور شده در این خصوص از75 تا 100 میلیون تومان با بهره 18 درصد و بدون احتیاج به سپرده و با 2 سال دوره مشارکت است، بازپرداخت آن نیز 12 ساله است.

اعتبارات ویژه برای بازآفرینی بافت های فرسوده

رضایی گفت: در حوزه بازآفرینی شهری که شامل ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهری است بالغ بر 40 الی 50 میلیونتومان تسهیلات بانکی با بهره 9 درصد منظور شده و دوره مشارکت آن 30ماهه است، در بافت های فرسوده تسهیلات بانکی 50 الی60 میلیون تومانی با بهره بانکی18درصد نیز پرداخت می گردد. در استان البرز و به وسیله اداره کل راه و شهرسازی ثبت نام متقاضیان برای شهرهای کرج، نظرآباد، فردیس که در آنجا زمین برای واگذاری داریم انجام می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با تاکید بر اینکه در این استان ثبت نام متقاضیان از شهر اشتهارد توسط بنیاد مسکن انجام می گردد، گفت: ساخت مسکن در زمین های اشتهارد به بنیاد مسکن واگذار شده است، ثبت نام متقاضیان در شهر جدید هشتگرد نیز با شرکت عمران این شهراست که زمان ثبت نام متقاضیان را خودشان اطلاع رسانی خواهند کرد.

وی در بخش دیگری در مورد نتایج مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در البرز گفت: در این قالب در شهرستان نظرآباد از میان یکهزار متقاضی ثبت نام نماینده تنها مدارک 27 متقاضی کامل بوده و تایید شده است، در شهرستان اشتهارد که ثبت نام متقاضیان به وسیله بنیاد مسکن اجرا شده است از میان 2هزار و 380 ثبت نام نماینده مدارک 360 متقاضی کامل بوده است، در سطح شهرجدید هشتگرد نیز که 15هزار نفر در مرحله اول ثبت نام کردند مدارک 122 متقاضی پذیرفته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 737

به "خبرنگاران متقاضیان مسکن ملی البرز از شنبه نام نویسی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران متقاضیان مسکن ملی البرز از شنبه نام نویسی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید