خبرنگاران مهمترین استراتژی صنعتی کشور، نهضت ساخت داخل است

به گزارش سفر به تایلند، قزوین - خبرنگاران - قزوین - خبرنگاران - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز مهمترین استراتژی صنعتی کشور، نهضت ساخت داخل است و باید همه تولیدکنندگان و صنعتگران به این موضوع توجه داشته باشند.

خبرنگاران مهمترین استراتژی صنعتی کشور، نهضت ساخت داخل است

حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین، افزود: امروزه کشور به لحاظ کیفی و صنعتی به رشد لازم رسیده است و باید با تکیه بر توان داخلی برای تعمیق ساخت داخل و استفاده از ظرفیت های داخلی اقدام کنیم.

وی افزود: خوشبختانه بخش عمده ای از ظرفیت های فراوریی کشور فعال شده است و باید با جدیت بیشتری به سمت فراوری داخل حرکت کنیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امروزه بزرگترین خدمت برای جهش فراوری، تامین مواد اولیه است، افزود: خوشبختانه در این شرایط تحریم بسیاری از ظرفیت های فراوری داخل فعال شده است و 50 درصد فراوری تلویزیون، 150 درصد فراوری ماشین لباسشویی، هفت درصد فراوری پتروشیمی و هفت درصد فراوری پارچه و پوشاک افزایش یافته است .

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در امسال 41 میلیارد دلار هدفگذاری صادراتی برای کشور انجام شده است و اگر نترسیم و ایمان داشته باشیم به این رقم خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه باید مردم، تحقق شعار جهش فراوری را در امسال احساس نمایند، افزود: 90 میلیون متر مربع احتیاج کشور به چادر مشکی است که متاسفانه فقط 10 میلیون مترمربع آن در داخل فراوری می گردد و به زودی با افتتاح یک طرح، ظرفیت فراوری این محصول در داخل به 50 درصد می رسد که به معنای تحقق جهش فراوری است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این شرایط بسیار سخت تحریمی، فراوری قطعات خودرو 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که به معنی جهش فراوری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه شهرک های صنعتی، گفت: این شهرک ها به عنوان نماد توسعه صنعتی در یک منطقه محسوب می گردد و توسعه صنعتی و کیفی آنها هدف ما است.

مدرس خیابانی گفت: امروز سیاست کشورها ایجاد زنجیره تامین تا فروش است و باید از ظرفیت شهرک های صنعتی به عنوان نماد توسعه صنعتی یک منطقه در این زمینه استفاده کرد.

در ادامه این مراسم از فراورینمایندگان و صنعتگران برتر استان قزوین با اهدای لوح تجلیل شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1071

به "خبرنگاران مهمترین استراتژی صنعتی کشور، نهضت ساخت داخل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهمترین استراتژی صنعتی کشور، نهضت ساخت داخل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید