خبرنگاران واگذاری خانه های موقت به مسافران در کیش ممنوع شد

به گزارش سفر به تایلند، کیش - خبرنگاران-ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در کیش ذر اطلاعیه ای واگذاری خانه های شبانه، موقت و ساعتی به مسافران و گردشگران را با هدف مقابله با این بیماری ممنوع بیان کرد.

خبرنگاران واگذاری خانه های موقت به مسافران در کیش ممنوع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران در این اطلاعیه تصریح شده است: براساس مصوبه امروز چهارشنبه ستاد اقدامات پیشگیرانه جریره کیش از هم اکنون واگذاری منازل بصورت موقت به مسافران تا اطلاع ثانوی ممنوع است .

در این اطلاعیه از کیشوندان خواسته شده است ضمن رعایت مقررات مذکور در صورت مشاهده تخلف از این مقررات که به منظور حفظ سلامت عمومی مصوب و ابلاغ شده مراتب را به مدیریت خدمات و نظارت بر مراکز گردشگری اعلام نمایند.

سالانه حدود 2 میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشوربه کیش سفر می نمایند و ایام نوروز نقطه اوج این سفرها است که امار آن تا 300 هزار نفر می رسد. براساس امارهای تقریبی حدود نیمی از این مسافران بطور موقت بین سه تا 5روز در اینگونه منازل سکونت می نمایند.

اجاره دادن منازل موقت در جزیره کیش یکی از مشاغل پردرآمد محسوب می گردد و اجاره بهای این منازل که بطور میانگی حدود 300 هزار تومان برای یک شب است هرساله در ایام تعطیلات نوروزی3 تا پنج برابر افزایش می یابد اما اکنون ویروس کرونا و ضرورتهای مقابله با این بیماری، وضعیتی متفاوت با سالهای گذشته را در این جزیره گردشگری ترسیم می نماید.

عملیات مقابله با ویروس کرونا در کیش که ار شنبه هفته گذشته با توقف، برنامه های جمعی ممنوعیت ورود خودرو به این جزیره و تعطیلی مراکز آموزشی، کنسرت ها شروع شد، با عملیات گسترده ضد عفونی محیط شهری و تمدید فرایند تعطیلی این مراکز تشدید شده است.

به گزارش خبرنگاران در اجرای این طرح، نیروهای آتش نشانی با همیاری تلاشگران عرصه سلامت در عملیاتی مشترک با مدیریت معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش و با همکاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت، معابر پر تردد و خیابان های اصلی کیش را علیه ویروس کرونا ضدعفونی کردند.

به گفته مسئولان ذیربط طرح ایمن سازی محیط شهری کیش به صورت متناوب تا انتها دوره شیوع بیماری کرونا در کشور، با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهفرایندان و گردشگران در این جزیره ادامه خواهد.

شورای سلامت جزیره کیش روز چهارشنبه در جدیدترین نشست خود با تصویب 7 مصوبه دیگر تدابیر مقابله ای با ویروس کرونا را تشدید و حلقه مقابله با این بیماری واگیر را در جزیره کیش تنگتر کرد و از شورای شهر کیش خواست تا نسبت به راه اندازی پویش مردمی مقابله با کرونا و ساماندهی افراد داوطلب بمنظور یاری در بخش های مختلف این جزیره اقدام کند.

توقف، نماز آدینه وجماعات مساجد اهل تشیع واهل تسنن موقتا تااطلاع ثانوی مشخص ساعات کاری رستوران ها و کافی شاپ ها ظهرها از ساعات 15-12 وشبها -23-20، توقف کلیه خدمات کرایه ای؛ تعطیلی کلیه ادارات ،شرکتها و نهادها ،بانکها، موسسات اقتصادی، دولتی و خصوصی به جز خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی جزیره کیش درروز شنبه 17/12/98 و خودداری شرکت آب و برق کیش از قطع انشعاب آب و برق مشترکان تا اطلاع ثانوی از دیگر مصوبات این شورا اعلام شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 736

به "خبرنگاران واگذاری خانه های موقت به مسافران در کیش ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واگذاری خانه های موقت به مسافران در کیش ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید