زباله های ارزشمند باقیمانده از قوی ترین موشک جهان

به گزارش سفر به تایلند، پس از آنکه بلندترین موشک جهان پس از برخاستن در هوا منفجر شد، بقایای آن به برخی از نواحی پرتاب شد. اکنون شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده اگر فکر می کنید که تکه ای از زباله ها را شناسایی کرده اید، لطفاً سعی نکنید زباله ها را مدیریت یا بازیابی کنید؛ در عوض، لطفاً با خط تلفن ویژه بخش زباله شرکت اسپیس ایکس تماس بگیرید.

زباله های ارزشمند باقیمانده از قوی ترین موشک جهان

به گزارش ایسنا، موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس پس از مدت ها انتظار سرانجام به مدار پرتاب شد، اما تنها پس از چند دقیقه از برخاستن در هوا منفجر شد.

چند روز پس از انفجار نیز شرکت اسپیس ایکس ادعا کرد که موشک 3 میلیارد دلاری استارشیپ را عمدا منفجر کرده است، چرا که در جریان پرتاب ناموفق آن در تگزاس از کنترل خارج شده است. شرکت فضایی اسپیس ایکس ادعا می کند که ماشه انفجار بلندترین موشک جهان را که روز پنجشنبه در دومین تلاش خود برای به مدار زمین رسیدن ناکام ماند، کشیده است.

با اینکه نتیجه این پرتاب ایده آل نبود، اما ایلان ماسک، ناسا و تیم عملیات اسپیس ایکس در حال جشن گرفتن موفقیتِ جدا شدن استارشیپ از زمین و پرتاب آن بودند، چرا که از ابتدا نیز هدف اصلی این بود که استارشیپ را از سکوی پرتاب بلند کنند.

شرکت اسپیس ایکس از افرادی که بقایای حاصل از انفجار این موشک را پیدا کرده اند، خواسته تا زباله های حاصل از پرواز آزمایشی استارشیپ را گزارش کنند.

در اطلاعیه اسپیس ایکس آمده است: اگر فکر می کنید که تکه ای از زباله ها را شناسایی کرده اید، لطفاً سعی نکنید مستقیما زباله ها را مدیریت یا بازیابی کنید. در عوض، لطفاً با خط تلفن ویژه بخش زباله شرکت اسپیس ایکس تماس بگیرید.

مقامات محلی آن ناحیه، دستور بستن موقت جاده ها و سواحل را برای کمک به تلاش ها برای پاکسازی آن ناحیه صادر کردند.

جو تگتمایر (Joe Tegtmeyer) حدود 9 ساعت پس از پرتاب استارشیپ، عکس هایی از خود که تقریباً نیمی از یکی از 18000 کاشی محافظ حرارتی شش ضلعی را که یک طرف استارشیپ را پوشانده بود، نگه داشته است، منتشر کرد.

اگر مرحله جداسازی شکست نمی خورد، استارشیپ احتمالاً از کاشی و سایر موارد مشابه آن برای محافظت در برابر گرمای شدید ورود مجدد استفاده می کرد، زیرا در جو زمین در بالای اقیانوس آرام در سواحل هاوایی سقوط می کرد.

تگتمایر با انتشار این تصویر نوشت: ببینید چه چیزی پیدا کردم.

وی که خود را به عنوان علاقمند به همه چیز های مرتبط با فضا، توصیف می کند، نوشت: مطمئن نیستم چه زمانی این قطعه از فضاپیما جدا شده است، اما گمان می کنم که در چند روز آینده تعداد بیشتری از این بقایا به ساحل خواهد رفت.

تگتمایر تاکید کرد: به قوانین مربوط به یافته خود احترام می گذارد. من با اسپیس ایکس در تماس هستم و موقعیت جغرافیایی جایی که آن را پیدا کردم را ارائه کردم. آن ها پاسخ دادند و از من برای ارائه اطلاعات تشکر کردند.

البته تگتمایر تنها کسی نبود که یک قطعه احتمالی از استارشیپ را پیدا کرد. عکس های به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که حداقل یک نفر دیگر با قطعه کوچک تری از کاشی های سرامیکی سیاه و سفید روبرو شده است.

اسپیس ایکس در مورد تلاش برای بازیابی مستقیم زباله های استارشیپ هشدار داده و از آن ها خواسته است از طریق تلفن (SpaceX Debris Hotline) یا ایمیل، با این شرکت در تماس باشند. به این ترتیب، تمام زباله های استارشیپ در مالکیت اسپیس ایکس باقی می ماند، حتی اگر در املاک خصوصی یا در خلیج مکزیک پیدا شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2209

به "زباله های ارزشمند باقیمانده از قوی ترین موشک جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله های ارزشمند باقیمانده از قوی ترین موشک جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید