فرار مغزها در بریتانیا افزایش یافت

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تحقیق مربوطه با استفاده از ترکیبی از آمار رسمی از سراسر اتحادیه اروپا و مصاحبه با بریتانیایی هایی که در آلمان زندگی می نمایند تغییرات عظیم در الگوهای مهاجرتی شهفرایندان انگلیس را از زمان همه پرسی سال 2016 تا به امروز نشان می دهد و آن را با فرایند مهاجرت عمدتا ثابت در بین اتباع 27 کشور باقی مانده در اتحادیه مقایسه می نماید . این پژوهش حاصل همکاری بین پروژه دانشگاه اکسفورد، چهار موسسه در برلین و مرکز علوم اجتماعی دبلیو زد بی در برلین است و تغییر عمده در تعداد شهفرایندان بریتانیایی خارج از این کشور را نشان می دهد؛ افرادی که قصد دارند پاسپورت یک کشور عضو اتحادیه اروپا را دریافت نمایند. این نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا بسیاری از افراد را مجبور به تصمیم گیری درباره اهداف بلندمدت تر گرفته است . رشد 30 درصدی مهاجرت اروپایی بریتانیایی ها پس از برگزیت یورونیوز درباره شمار اتباع بریتانیا که پس از برگزاری رفراندوم برگزیت در سال 2016 به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت نموده اند بیان می نماید: این آمار به 30 درصد افزایش یافته و نیمی از این افراد تنها سه ماه پس از این رفراندوم، تصمیم به ترک این کشور گرفته اند .

فرار مغزها در بریتانیا افزایش یافت

نتایج آنالیز مشترک سازمان همکاری مالی و توسعه(OECD) و اداره آمار اتحادیه اروپا(یورواستات) نشان می دهد که تعداد شهروندانی که در فاصله سال های 2015-2008 از بریتانیا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت می کردند، به طور متوسط سالانه 56 هزار و 832 نفر بوده ولی این تعداد طی سال های 2018-2016 به سالانه 73 هزار و 642 نفر رسیده است . بر این اساس، مهاجرت از بریتانیا به اتحادیه اروپا حدود 30 درصد در مقایسه با قبل از برگزیت افزایش یافته است. بریتانیایی هایی که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می نمایند و تصمیم گرفته اند گذرنامه کشور عضو اتحادیه را دریافت نمایند در مجموع 500 درصد و در آلمان تا دو هزار درصد افزایش یافته است . مهاجران بریتانیایی بیشتر شامل افراد تحصیل نموده و ماهر است که این خود گویای فرار مغزها شامل افراد بسیار مستعد و مولد از این کشور به قاره اروپا است. در آلمان مهاجران بریتانیایی بالاترین درآمد را دارند و به طور متوسط در سال 201 میلادی 2 هزار و 812 پوند درآمد داشتند. مهاجران اتریشی و آمریکایی در رده های بعدی قرار دارند . حدود یک میلیون و 200 هزار شهروند بریتانیایی در اتحادیه اروپا زندگی می نمایند که از این تعداد 120 تا 150 هزار نفر در آلمان سکونت دارند. در چهار سال بعد از همه پرسی برگزیت، به 31 هزار و 600 شهروند بریتانیایی تابعیت دوگانه آلمانی بریتانیایی اعطا شده است. تحقیق اخیر همچنین نشان داد: نیمی از همه شهروندان بریتانیایی که در آلمان زندگی می نمایند تا انتها سال 2020 تابعیت دوگانه می گیرند .

همچنین مصاحبه با شهروندان بریتانیایی که در آلمان کار و زندگی می نمایند نشان داد که برگزیت افراد را برای پذیرش سطوح بالایی از خطر در نتیجه مهاجرت آماده نموده است. نویسنده این تحقیق در گاردین گفت: ما پدیده جدیدی را در مهاجرت اجتماعی و تعریف دوباره از آنچه که بریتانیایی- اروپایی توصیف می گردد؛ شاهد هستیم. در سال 2019 بریتانیایی ها در رده دوم بعد از ترک ها برای دریافت شهروندی آلمان بودند که بسیار جلوتر از لهستانی ها، رومانیایی ها، عراقی ها یا سوری ها است؛ انتظار می رود اتباع این کشورها اشتیاق بیشتری برای دریافت شهروندان آلمانی اتحادیه اروپا داشته باشند .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1146

به "فرار مغزها در بریتانیا افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار مغزها در بریتانیا افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید