فرصتی طلایی در بازار گردشگری

به گزارش سفر به تایلند، اخیرا محمد حسن اسدی، مدیر کل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: برای سرمایه گذاران در این عرصه تسهیلات بانکی در نظر گرفته ایم که طبق آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرارداد و تفاهم نامه ای با صندوق توسعه ملی و بعضی از بانک های عامل منعقد نموده است.

فرصتی طلایی در بازار گردشگری

فرصت های سرمایه گذاری در بازار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در 5 استان شامل 11 مرکز اقامتی، 18 پروژه تفریحی گردشگری، یک مرکز تجاری و تعداد 10 پروژه ترکیبی معرفی گردید.

طبق آماری که دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتشر نموده است؛ پروژه های ترکیبی شامل کاربری های توام اقامتی-پذیرایی-تفریحی، اقامتی-پذیرایی، اقامتی-تفریحی، اقامتی-پذیرایی-زیارتی، تجاری-گردشگری و رفاهی-گردشگری است. مجموع پروژه ها در این 5 استان نیز شامل 39 فرصت سرمایه گذاری است. ارزش سرمایه گذاری در این بازار حدود 4500 میلیارد تومان است که بخشی از آن به پروژه های هتل سازی اختصاص دارد. با این حال در کل کشور، 360 فرصت سرمایه گذاری با ارزش کل 84 هزار میلیارد تومان در بازار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد که فعلا جزئیات این 39 فرصت در 5 استان اعلام شده است.

براین اساس سرمایه گذارانی که سرمایه مورد احتیاج برای انجام 20 تا 25 درصد از کل پیشرفت فیزیکی پروژه را تامین نموده باشند برای 75 تا 80 درصد هزینه اتمام و تجهیز پروژه می توانند تسهیلات با شرایط مناسب و با بهره بانکی بین 10 تا 14 درصد دریافت نمایند. وی اضافه کرد: یکی از شرایط ویژه این تسهیلات بازپرداخت بلند مدت است یعنی تسویه وام دریافت شده حدود 7 تا 8 سال زمان می برد و در این مدت نیز دوره تنفس یک ساله برای پرداخت اقساط در نظر گرفته شده که این امر برای تامین اقتصادی پروژه ها قابل توجه و موثر است.

علاوه بر آن، متقاضیانی که برای دریافت تسهیلات به منابع داخلی بانک ها مراجعه می نمایند و زمانی که پروژه آن ها به بهره برداری می رسد از یارانه سود تسهیلات که اعتبار آن از دولت- سازمان برنامه و بودجه- تامین می گردد بهره مند خواهند شد. مدیرکل تسهیلات و تامین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخصوص معافیت های در نظر گرفته برای سرمایه گذاران نیز مطرح نمود: افرادی که در حوزه تجهیز هتل، تاسیسات هتل و مسائل مربوط به علت نبود مشابه ایرانی مجبور به واردات تجهیزات و امکانات می شوند به صورت 100درصد از عوارض گمرکی معاف هستند.

وی تامین زمین را یکی از مهمترین و پرهزینه ترین ارکان سرمایه گذاری در این حوزه دانست و گفت: قیمت زمین در کلان شهرها بسیار بالا و قابل توجه است که به همین دلیل با کوشش ها و درخواست هایی که انجام داده ایم توانستیم موافقت رئیس جمهور را برای واگذاری رایگان و اقساط زمین در 500 نقطه کشور جلب کنیم که این نیز یکی از امتیازات مهم برای سرمایه گذاران پروژه های هتل سازی محسوب می گردد.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: همگردی
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 357

به "فرصتی طلایی در بازار گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصتی طلایی در بازار گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید