قارداشی: جلویِ رفت و آمدهای خارج از عرف در تنیس روی میز را گرفتم

به گزارش سفر به تایلند، مهرداد علی قارداشی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به چهار سال ریاستش در فدراسیون تنیس روی میز و نتایجی که برای این رشته حاصل شده است، گفت: دی ماه سال 94 که فدراسیون تنیس روی میز را تحویل گرفتم تیم جوانان ایران در رنکینگ جهانی جایگاه 50 را داشت اما امروز که ریاستم در این فدراسیون تمام شده این جایگاه به 7 جهان ارتقا پیدا کرده است. رنکینگ جهانی تیم ملی مردان 30 بود اما امروز این تیم در رده 24 جهان قرار گرفته است.

قارداشی: جلویِ رفت و آمدهای خارج از عرف در تنیس روی میز را گرفتم

وی ادامه داد: در بخش بانوان تیم ملی ایران از دسته سوم جهانی به دسته دوم صعود کرد و پیروز به بقا در این دسته شد. تیم ملی مردان هم پیروز شد به دسته اول جهان راه یابد. ضمن اینکه برای نخستین بار توانستیم برای المپیک جوانان صاحب سهمیه شویم در حالیکه برای دو دوره ابتدایی این بازی ها ایران سهمیه ای در تنیس روی میز نگرفته بود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز همچنین به پیروزیت های کسب شده در بخش داوری اشاره کرد و یادآور شد: زمانی که ریاست تنیس روی میز را آغاز کردم تنها یک داور بلوبج داشتیم اما طی چهار سال گذشته تعدادشان به 4 نفر ارتقا پیدا کرد،ضمن اینکه شرایط 3 داور هم به گونه ای است که تا سال آینده میلادی می توانند به این سطح و درجه دست یابند. همچنین فینال رویدادهایی مانند مسابقات قهرمانی جهان و آسیا و بازی های آسیایی با قضاوت داور ایرانی برگزار گشت. دیگر اینکه در بخش اماکن ورزشی هم گام هایی مثبتی برداشته شد. به طور مثال سالن های شیرودی و احتشام زاده در مجموعه انقلاب را بازسازی کرده و ظرفیت شان را ارتقا دادیم.

قارداشی در این زمینه به یک موضوع اشاره کرد و گفت: فدراسیون تنیس روی میز بودجه ای برای بخش عمرانی ندارد اما با جذب اسپانسر توانستیم به این گونه فعالیت ها (بازسازی اماکن ورزشی) رسیدگی کنیم. با اطمینان می گویم در هیچ مقطعی تعداد اسپانسرهایی که جذب فدراسیون تنیس روی میز شدند به این اندازه زیاد نبوده است. نتیجه اقدامات مثبتی که در همین زمینه انجام شد، این شد که بازیکنان حضور بیشتری در میادین بین المللی داشتند و همین مسئله به ارتقا رنکینگ و جایگاه جهانی آنها کمک کرد.

وی کسب دو مدال طلای پیاپی توسط نماینده ایران در رقابت های جهانی هوپس را دیگر پیروزیت تنیس روی میز ایران در دوره مدیریت خود بیان نمود و در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف باید از خود و مدیریت تان طی چهار گذشته رضایت صد درصدی داشته باشید؟، گفت: بر اساس آنچه به اعضای مجمع هم اعلام کرده بودیم، چشم اندازی برای تنیس روی میز ایران ترسیم کرده بودیم که صد در صد به آن رسیدیم. علاوه بر این در میادینی که پیش بینی خاصی برای آن نداشتیم مانند بازی های کشورهای اسلامی هم پیروزیت هایی کسب شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز شرح داد: بعضا پینگ پنگ بازان در رقابت با بازیکنان هم سطح یا پایین تر از خود متحمل شکست می شوند اما بازیکنان ایران طی این مدت همواره بازیکنان هم سطح خود را شکست دادند و بارها در رقابت با بازیکنانی بالاتر از خود هم پیروز بودند. همین موضوع بی تاثیر در افزایش تعداد لژیونرهای تنیس روی میز نبود.

قارداشی با تاکید بر اینکه با وجدان راحت به چهار سال ریاستش در فدراسیون تنیس روی میز پایان داده و این فدراسیون را تحویل می دهد، به یک موضوع اشاره کرد و اینکه برخلاف دریافت خیلی از پیشنهادها و سفارش های انجام شده اجازه نداد هیچ انتصاب و رفت و آمد خارج از عرفی در فدراسیون تحت مدیریتش انجام شود.

وی در این زمینه گفت: سفارش هایی زیاد برای جذب نیرو از میان اقوام و بستگان می شد، حتی یک مورد توسط مادرم پیشنهاد شد که خیلی هم نسبت به آن اصرار وجود داشت اما هرگز به این پیشنهادها و سفارش ها تن ندادم و اجازه ندادم پارتی بازی در فدراسیون انجام شود. همین مسئله باعث دلخوری شدید مادرم هم شد اما از اعتقاد و تصمیم خود برنگشتم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه تا زمان معرفی سرپرست به مدیریت خود در این فدراسیون ادامه خواهد داد، گفت: احساس می کنم اعضای جامعه تنیس روی میز دِینی به گردن من دارند و حتی من هم این دِین را به گردن آنها دارم. بنابراین تصمیم دارم برای دوره آینده هم کاندیدا شوم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 553

به "قارداشی: جلویِ رفت و آمدهای خارج از عرف در تنیس روی میز را گرفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارداشی: جلویِ رفت و آمدهای خارج از عرف در تنیس روی میز را گرفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید