معرفی انواع گل فیلودندرون و شرایط نگهداری

به گزارش سفر به تایلند، انواع گل فیلودندرون یکی از متنوع ترین گل های آپارتمانی است که جزو محبوب ترین گل های زینتی نیز محسوب می گردد. خاستگاه اصلی این گل متعلق به جنوب شرقی آسیا است. زیبایی بی نظیر این گل ها، تنوع شگفت انگیز و روش نگهداری آسان آن ها باعث شده تا انتخاب بسیاری از افرادی باشد که به نگهداری از گیاهان آپارتمانی علاقه مند هستند.

معرفی انواع گل فیلودندرون و شرایط نگهداری

تنوع زیادی که این گل دارد ممکن است شما را در خرید آن دچار تردید کند به همین دلیل در ادامه انواع گل فیلودندرون را به شما معرفی خواهیم کرد تا مناسب ترین نوع آن را برای خانه خود انتخاب کنید.

نکات کلیدی

  • افرادی که ریه های حساسی دارند یا نوزاد و افراد مسن با آن ها زندگی می نمایند، بهتر است از گل فیلودندرون امپریال یا بلک کاردینال استفاده نمایند که آلودگی هوا را کاهش داده و هوا را تا حدی تصفیه می نماید.
  • اجازه ندهید خاک گلدان شما خیلی خشک گردد؛ اما نباید مدام هم درحال آبیاری فیلودندرون ها باشید. آبیاری کم یا زیاد باعث خراب شدن گل شما خواهد شد.

معرفی انواع گل فیلودندرون های زینتی و آپارتمانی

گل فیلودندرون یکی از اعضای خانواده گل های شیپوری است که در منطقه ها گرمسیر آمریکای جنوبی رشد می نماید.

این گیاه یکی از گل های تقریبا بزرگ جثه است که در آپارتمان یا فضای بسته حدود 2 متر رشد می نماید.

در صورتی که شرایط مناسب را برای رشد آن مثل نور زیاد و مناسب، دمای مناسب، آبیاری به موقع و…. فراهم کنید خیلی سریع شاهد رشد آن خواهید بود.

در خاستگاه اصلی این گل چیزی نزدیک به 489 گونه مختلف دارد. البته تمام 489 گونه مختلف این گیاه در کشور ما وجود ندارد. در ادامه بعضی از پرطرفدارترین انواع فیلودندرون را به شما معرفی خواهیم کرد.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

1. انواع گل فیلودندرون پرتقالی

فیلودندرون پرتقالی با برگهای نارنجی و سبزش زیبایی خیره نماینده ای دارد که نمی توانید از آن چشم بگیرید.

از آنجایی که بیشتر گیاهان خانگی و آپارتمانی سبز هستند، رنگی بودن این مدل از فیلودندرون محبوبیت آن را دوچندان نموده است.

جالب است بدانید همین گل فیلودندرون به تنهایی چندین مدل مختلف دارد که می توانید یکی از آن ها را برای خانه یا محل کار خود انتخاب کنید.

  • فیلودندرون اسکاندیس پرتقالی: این مدل فیلودندرون پرتقالی آنقدر شناخته شده و پرطرفدار است که احتمالا آن را دیده اید. برگ های این مدل گل قلبی شکل و به رنگ های سبز تیره و پرتقالی هستند.
  • فیلودندرون مدل پرنسس صورتی: برخلاف مدل قبلی پینک پرنسس آنقدر کمیاب است که افراد آرزو می نمایند بتوانند یکی از آن را داشته باشند. با اینکه این گل در دسته فیلودندرون های پرتقالی است اما برگ های آن به طور طبیعی صورتی و سبز هستند. این گل درست مثل تابلوهای نقاشی آنقدر زیباست که نمی توانید از آن چشم بردارید.
  • گل فیلودندرون برکین پرتقالی: این مدل از گل فیلودندرون پرتقالی انگار از دل پاییز آمد است. ترکیب رنگ سبز، نارنجی و قهوه ای تیره این گل شما را به دل جنگل های باران خورده پاییزی می برد.

تمام فیلودندرون های پرتقالی از نظر شرایط رشد و نگهداری شرایط مشابهی دارند و البته نگهداری از آن ها آسان تر از چیزی است که فکرش را بکنید.

2. فیلودندرون شاهزاده

این گل به صورت بوته ای رشد می نماید و برگ هایش تقریبا بیضی شکل هستند. در ابتدای رشد رنگ برگ های آن زرد است اما با گذشت زمان و بالغ شدن کم کم به سبز تغییر رنگ می دهند.

اگر نکات مربوط به نگهداری آن را به خوبی رعایت کنید برای مثال همواره خاک آن را مرطوب نگه دارید، نور زیاد و غیرمستقیم برایش فراهم کنید و رطوبت مورد احتیاجش را تامین کنید تا سال ها مثل روز اولش سالم و زیبا در کنار شما خواهد ماند.

3. گل فیلودندرون سبز

اگر در پی یک گیاه زیبا، مقاوم و سبز برای فضای خود هستید در میان انواع گل فیلودندرون مدل سبز آن فزونین انتخاب برای شما است.

این گل با برگ های سبز و ضخیمش علاوه بر زیبایی منحصربه فردی که دارد مقاومت بیشتری در برابر کم آبی و رطوبت دارد و نگهداری از آن بسیار آسان است.

4. فیلودندرون نئون

این مدل فیلودندرون یک گیاه رونده و سبز است که روشنی برگ های زیبای آن چشم ها را نوازش می نماید.

رنگ برگ های این گیاه همواره سبز است و هیچ تغییر رنگی در هیچ کدام از مراحل رشدش نخواهد داشت. نور غیرمستقیم و زیاد مهمترین چیزی است که فیلودندرون نئون به آن احتیاج دارد.

بنابراین اگر پنجره نورگیر دارید یا پاسیویی که نور خورشید در آن به خوبی جریان دارد، می توانید با نگهداری از این گیاه زیبا شاهد رشد و تکثیر آن باشید.

5. گل فیلودندرون امپریال

اگر در پی گیاهی هستید که علاوه بر زیبایی کارایی هم داشته باشد فیلودندرون امپریال را به شما توصیه می کنیم.

این گل احتمالا جزو باشکوه ترین گل های آپارتمانی است که دیده اید. برگ های چرم مانند و سبز آن در کنار میزان بزرگی که دارد جلوه منحصربه فرد و باشکوهی از آن ساخته است.

این گل در کنار تمام زیبایی های خاصی که دارد برای فضاهای بسته بسیار مناسب است چراکه می تواند به خوبی هوا را تصفیه کند و آلودگی ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

6. فیلودندرون گوش گرگی

آیا تابه حال گوش های گرگ را از نزدیک دیده اید؟ شباهتی که برگ های این گل با گوش های گرگ دارد باعث شده تا به همین نام شناخته گردد.

در میان انواع گل فیلودندرون که بیشترا برگ های رنگی دارند، فیلودندرون گوش گرگی برگ هایی به رنگ سبز تیره دارد و ساقه آن قرمز رنگ است.

فیلودندرون گوش گرگی اگر در خاستگاه اصلی اش قرار بگیرد تا 18 متر ارتفاع هم خواهد داشت اما در خانه ارتفاع آن محدود می گردد.

از نظر شرایط نوری این گل به نور غیر مستقیم خورشید احتیاج دارد. بعلاوه برای آبیاری آن باید اجازه دهید خاک گلدانش کاملا خشک گردد و سپس آن را آبیاری کنید.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم خبرنگاران

جمع بندی

هر کدام از انواع گل فیلودندرون را انتخاب کنید مثل یک جواهر سبز و زیبا در خانه تان می درخشد و به نقطه کانونی فضای شما تبدیل می گردد.

گذشته از زیبایی وجود یک موجود زنده بی دردسر در خانه برای روحیه تمام افراد خانه خوب است.

وجود یک گلدان در خانه باعث می گردد در میان تمام شلوغی و همهمه های زندگی زمانی را هرچند کوتاه اما با خودتان خلوت کنید و به دور از هر دغدغه ای از زندگی لذت ببرید.

انواع گل فیلودندرون تنها به این چند موردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم منتهی نمی گردد.

فیلودندرون ها برای هر سلیقه ای یک مدل گل مخصوص دارند. اگر دوست دارید گل آپارتمانی شما سبز و ساده باشد یا بخواهید گل های شما رنگی و سرزنده باشند، به گیاهان کوچک علاقه داشته باشید یا عاشق گیاهان بزرگ و بلند باشید.

با هر سلیقه ای که داشته باشید به راحتی می توانید گل مدنظرتان را در میان انواع گل فیلودندرون پیدا کنید و با نگهداری از آن جنبه جدیدی از لذت های زندگی را تجربه کنید.

سوالات متداول

شرایط نگهداری انواع گل فیلودندرون چیست؟

مهمترین شرایط برای نگهداری انواع گل فیلودندرون وجود نور زیاد و غیرمستقیم، دمای 18 تا 25 درجه سانتیگراد و رطوبت میانه است که مهیا کردن این شرایط بسیار آسان است.

کدام یک از انواع گل فیلودندرون بهتر است؟

هیچ کدام از انواع این گل به مدل های دیگر آن فزونی خاصی ندارند و انتخاب آن بیشتر بر اساس سلیقه افراد است. تنها نکاتی که هنگام انتخاب آن ها باید در نظر داشته باشید این است اگر مبتدی هستید مدلی را انتخاب کنید که شرایط نگهداری راحت تری دارد و بعلاوه فضای خانه شما ویژگی های مورداحتیاج گل انتخابی تان را داشته باشد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

منبع: آچاره
انتشار: 4 شهریور 1403 بروزرسانی: 4 شهریور 1403 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2292

به "معرفی انواع گل فیلودندرون و شرایط نگهداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع گل فیلودندرون و شرایط نگهداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید