مقام یمنی: 21هزار نفر فقط در استان صعده از ابتدای جنگ معلول شده اند

به گزارش سفر به تایلند، مدیر صندوق حمایت و توانمندسازی معلولین یمن گفت که از ابتدای تهاجم ائتلاف سعودی 21 هزار نفر در استان صعده دچار معلولیت شده اند.

مقام یمنی: 21هزار نفر فقط در استان صعده از ابتدای جنگ معلول شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی زرعه مدیر صندوق حمایت و توانمندسازی معلولان دولت نجات ملی یمن (صنعاء) گفت که از ابتدای تهاجم ائتلاف سعودی به یمن 21000 زن و مرد و کودک و پیر در استان صعده معلول شده اند.

او به شبکه المسیره گفت که در منطقه مرزی الرقو فقط 5040 نفر در هفت سال گذشته در پی حملات هوایی، توپخانه ای و انفجار مین معلول شده اند که به طور ماهانه 60 معلول می شود.

علی زرعه همچنین گفت که هزاران کودک با ناهنجاری های جسمی و روانی به دنیا آمده اند که طبق گفته پزشکان به دلیل نوع سلاح های ائتلاف سعودی است و در این میان سازمان های دنیای توجهی به این موضوع ندارند و صرفا تمامی تلاش و توجهشان این است که در روز دنیای معلولین که سالی یک بار است، خودی نشان داده و کار تبلیغاتی کنند.

به گفته این مقام یمنی، صندوق بچه ها ملل متحد یونیسف فقط 3 درصد نیاز صندوق حمایت و توانمندسازی معلولین در صعده را تأمین می کند و کفاف بسکمک از هزینه ها را نمی دهد.

او همچنین گفت که مین ها و بمب های به جای مانده از حملات دشمن و همچنین بمب های خوشه ای و حملات هوایی عامل اصلی معلولیت بچه ها و زنان است و همچنین بسته بودن فرودگاه صنعاء، مانع اعزام بیماران به خارج یمن برای مداوا شده و باعث می شود تا معلولیت موقتی به دائمی تبدیل شود.

همزمان سازمان پناهندگان سازمان ملل متحد نیز در توییتی نوشت: خانواده های آواره در یمن به دلیل قطع کمک های غذایی با گرسنگی فزاینده روبرو هستند. این سازمان گفت که بیش از نیمی از چهار میلیون آواره یمنی در مناطقی زندگی می کنند که به عنوان شرایط غذایی اضطراری طبقه بندی شده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1935

به "مقام یمنی: 21هزار نفر فقط در استان صعده از ابتدای جنگ معلول شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام یمنی: 21هزار نفر فقط در استان صعده از ابتدای جنگ معلول شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید