نحوه نصب سقف کاذب گچی

به گزارش سفر به تایلند، گاهی اوقات سقف آنچنان آسیب میبیند که مجبورید با نصب سقف کاذب گچی آن را ترمیم کنید. در صورتی که سقف ترک برداشته، تنها راه ترمیم آن نصب سقف کاذب چوبی است. اگر می خواهید از یک متخصص یاری بگیرید می تونید در قدم اول می توانید برآورد قیمت اجرای کناف را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک اجرا کننده کناف در تهران باشید می توانید درخواست کناف ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر دریافت همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نحوه نصب سقف کاذب گچی

برای نصب سقف کاذب باید با نصب یک قطعه چوب در امتداد دیوار ارتفاع و محل نصب سقف کاذب را معین نمایید و مطمئن شوید خط ارتفاع تراز است. بعد باید این تکه چوب را در سراسر امتداد دیوارهای اتاق نصب کنید.

بعد که در امتداد هر چهار دیوار چوب نصب شد باید الوارهای عمود بر نصب نمایید تا صفحه لازم برای نصب سقف کاذب مهیا گردد. الوارهای این صفحه چوب به صورت افقی قرار می گیرند تا دسترسی آسان تر بوده و نحوه میخ زدن و محکم کردن آن هم راحت باشد.

برش صفحه گچی راحت است و می توانید با یک اره و یا با یک کارد تیز این کار را انجام دهید. به این صورت که آن را روی صفحه فشار دهید تا از وسط دو نصف گردد.

نصب سقف کاذب اصلا آسان نیست و نمی توانید به راحتی انجام دهید. حتما دیوار را علامت گذاری کنید تا نصب الوارها و محکم کردن آنها آسانتر باشد. می توانید آنها را پیچ کنید تا الوارها لرزش نداشته باشد. در هنگام محکم کردن سقف کاذب باید مطمئن شوید پیچ و مهره ها باز نمی شوند، لق نمی خورند و به صفحه کاغذی آن آسیب نمی رسانند.

در صورت امکان پیچ های انتهایی را تا آخر پیچ دهید تا محکم گردد.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

در صورتی که می خواهید روی سقف فعلی سقف کاذب نصب کنید، باید تیرآهن را پیدا کنید. برای این کار می توانید به شیروانی بروید و تیرآهن ها را اندازه بگیرید، بعد می توانید مرکز تیرآهن ها را یافته و آنها را روی دیوار علامت گذاری کنید. اگر می خواهید برای سقف طبقه پایین سقف کاذب نصب کنید باید از کف طبقه بالا با ابزار مناسب تیرآهن را پیدا کنید و یا به طبقه پایین بروید و با ابزار مخصوص یک تیرآهن را یافته و بعد تیرآهن دیگر را پیدا کنید، فاصله میان آن را اندازه گرفته تا به فاصله و قرارگیری تیرآهن های دیگر پی ببرید.

نصب سقف کاذب در اتاق شیروانی سخت تر است چون سقف شیبدار بوده و نگه داشتن ورقه ها می تواند سخت باشد، به علاوه پیچ و مهره ها هم لرزش پیدا می نمایند.

بعد از برداشتن پارتیشن چوبی و کاغذ دیواری، برای این اتاق سقف کاذب نصب کردم. با اینکه از یاری دو تن از دوستانم استفاده کردم اما باز هم سقف گچی شرایط خوبی ندارد. در یک قسمت سقف شکافی وجود داشت که باید آن را تعمیر می کردیم. از آنجایی که سقف کوتاه بود، از ورقه های گچی 2.5 در 2 با ضخامت 12.5 میلی متر استفاده کردیم. علاوه بر پیچ کردن ورقه به دیوار از چسب هم استفاده کردم.

بعد از قرار دادن ورقه ها باید با روکش سقف کاذب را یکدست می کردم.

منبع: اتاق
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1318

به "نحوه نصب سقف کاذب گچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه نصب سقف کاذب گچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید