تور دبی ارزان: پرواز اکونومی هواپیمایی قطر بهتر است یا امارات؟

به گزارش سفر به تایلند، مقایسه پرواز اکونومی هواپیمایی قطر با امارات

هر مسافری که بلیط هواپیما خریداری می نماید دوست دارد تجربه ای با کیفیت و لذتبخش از سفر داشته باشد؛ به همین علت نام شرکت هواپیمایی در هنگام انتخاب بلیط هواپیما اهمیت بالایی پیدا می نماید. بسیاری از ایرلاین ها به علت کیفیت خدمات و سرویس دهی مناسبی که دارند مشهور هستند. هواپیمایی امارات و قطر ایرویز دو ایرلاینی هستند که در سال های گذشته همیشه جزء برترین ایرلاین های جهان بوده اند و در پروازهای خود سرویس دهی بسیار خوبی را ارائه می نمایند. پرواز اکونومی این دو ایرلاین اگرچه در مقایسه با فرست کلاس و بیزنس کلاس از امکانات پایین تری برخوردار است، اما در این پرواز نیز مسافران می توانند انتظار یک پذیرایی و سفر به یادماندنی را داشته باشند. اما اگر بخواهیم برای رزرو بلیط هواپیما بین این دو ایرلاین انتخاب کنیم کدام را انتخاب می کنیم؟ به نظرتان پرواز اکونومی هواپیمایی امارات بهتر است یا قطر ایرویز؟ در این مطلب می خواهیم با مقایسه پرواز اکونومی هواپیمایی قطر با امارات، انتخاب را برای شما راحتتر کنیم با خبرنگاران همراه باشید.

تور دبی ارزان: پرواز اکونومی هواپیمایی قطر بهتر است یا امارات؟

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

غذای هواپیما

غذا یکی از مولفه های مهم در مقایسه پرواز اکونومی هواپیمایی قطر با امارات است و به طور کلی، یکی از دلایل فزونی ایرلاین ها کیفیت غذای هواپیماست. وعده های غذایی در هواپیمایی امارات با نوشیدنی و اسنک آغاز می گردد و در ادامه غذای اصلی سرو می گردد. منوی نوشیدنی ها و آب میوه ها بسیار متنوع است و کیفیت غذا نیز بسیار دلچسب و خوشمزه است. غذاها از برترین و تازه ترین مواد اولیه تهیه شده اند و به شیوه ای مودبانه و محترمانه، همراه با قاشق و چنگال استیل سرو می شوند. در پرواز اکونومی قطر منوی غذاها به مسافران ارائه می گردد تا در خصوص پیش غذا، غذای اصلی و دسر اطلاع داشته باشند. منوی آب میوه های قطر نیز کاملا متنوع و باکیفیت است.

کیفیت جایگاه هواپیما

یکی از مهمترین موارد در مقایسه پرواز اکونومی هواپیمایی قطر با امارات، کیفیت جایگاه هواپیماست. چینش جایگاه ها در هواپیماهای ای 380 امارات به صورت ردیف های 3-4-3 تایی است. در صورتی که می خواهید در قسمت آرام تری بنشینید در قسمت جلو جایگاه تان را رزرو کنید. موقع سرو غذا نیز ابتدا نوبت جایگاه های ردیف جلو است؛ این امر با توجه به 500 مسافر این هواپیما تفاوت زمانی قابل توجهی را می تواند ایجاد کند. جایگاه های ای 380 امارات بسیار راحت هستند و فضایی برای قرار دادن پاها دارند. این جایگاه ها مجهز به سیستم تفریح هستند و منویی متنوع از موسیقی، فیلم و بازی به مسافران ارائه می نمایند.

بین جایگاه ها پورت برای شارژ وسایل الکترونیکی وجود دارد. جایگاه ها تا حد زیادی به عقب خم می شوند و قسمت قرار دادن سر نیز کاملا راحت است. از لحاظ کیفیت و راحتی جایگاه، هواپیمایی امارات یکی از برترین و راحت ترین جایگاه های هواپیما را دارد. هواپیمایی قطر در پروازهای طولانی مدتش از هواپیمای بوئینگ 777 استفاده می نماید. این ایرلاین فضای داخلی این هواپیما را به شیوه ای مدرن طراحی نموده است. جایگاه ها بسیار راحت هستند و مانند هواپیمایی امارات، قسمت قرار دادن سر کاملا راحت و متناسب است. سیستم سمعی بصری به همراه یک صفحه نمایش در مقابل هر جایگاه واقع شده است. پورت مخصوص شارژ نیز بین جایگاه ها وجود دارد و مسافران می بایست به صورت اشتراکی از آن استفاده نمایند.

تفریح

سیستم تفریح هواپیمایی امارات یکی از برترین سیستم ها در دنیاست و جوایز متعددی کسب نموده است. در پرواز امارت طیف بسیار متنوعی از موسیقی و فیلم، از فیلم های کلاسیک و قدیمی گرفته تا جدیدترین فیلم های روز دنیا در اختیار مسافران قرار می گیرد. بعلاوه هدفون های راحت و باکیفیتی به مسافران ارائه می گردد. در پرواز امارات اینترنت وای فای با هزینه ای منصفانه ارائه می گردد که البته سرعت بالایی ندارد.

سیستم تفریح قطر ایرویز نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. دسته بندی فیلم ها و موسیقی در سیستم قطر معین تر است و انتخاب فیلم را برای مسافران راحت تر می نماید. البته شاید از لحاظ تنوع سریال های تلویزیونی از امارات پایین تر باشد، اما طیف متنوعی از فیلم و موسیقی را در اختیار مسافران قرار می دهد و هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. در پرواز اکونومی قطر ایرویز اینترنت وای فای وجود ندارد. شاید مقایسه پرواز اکونومی هواپیمایی قطر با امارات در این مورد کمی سخت باشد، چرا که هردو خدمات فوق العاده ای را به مسافران ارائه می نمایند.

کیفیت خدمات و سرویس دهی

هر دو ایرلاین در زمینه غذا، جایگاه و تفریح شاید در یک سطح قرار داشته باشند و هر دو برترین کیفیت را به مسافران ارائه می نمایند. اما هنگام مقایسه پرواز اکونومی هواپیمایی قطر با امارات یکی از تفاوت های شاخص این دو را شاید بتوان در نحوه سرویس دهی به مسافران دانست. مهمانداران امارات بسیار باتوجه و مودب هستند و آماده هرگونه یاری به مسافران هستند. مهمانداران امارات در حمل چمدان به مسافران یاری می نمایند و آن ها را تا جایگاه شان هدایت می نمایند. البته این سرویس دهی پس از تیک-آف کمرنگ می گردد. یکی از نقاظ ضعف سرویس دهی امارات را شاید بتوان هنگام سرو غذا مشاهده کرد. البته هواپیمای ایرباس ای 380 هواپیمایی بسیار بزرگ است، با این حال فرآیند سرو غذا حدود 90 دقیقه طول می کشد و در این مدت مسافران به سختی می توانند در راهروها حرکت نمایند و به سرویس بهداشتی بفرایند.

سرویس دهی قطر ایرویز را می توان در سطحی بالاتر به نسبت امارات قرار داد. مهمانداران قطر ایرویز حتی در پرواز اکونومی نیز به گونه ای اختصاصی و شخصی به هر مسافر سرویس دهی می نمایند. این مهمانداران طوری آموزش دیده اند که با هر مسافر به طور ویژه رفتار نمایند و برای هر مسافر وقت بگذارند. این سرویس دهی احساس سرویس دهی فرست کلاس را به مسافران می دهد.

فرودگاه اصلی

یکی دیگر از تفاوت های این دو ایرلاین را می توان در نوع فرودگاه اصلی دانست. فرودگاه بین المللی دبی قطب اصلی فعالیت های هواپیمایی امارات به شمار می رود و مسافرانی که بلیط هواپیمای امارات را تهیه نموده اند به این فرودگاه وارد می شوند. فرودگاه دبی یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه های دنیا به شمار می رود و امکانات و خدمات تسهیلی بی نظیری را به مسافران ارائه می نماید. با اینحال هنگام جابجایی و ترانسفر مسافر از هواپیما زمان زیادی طول می کشد و شاید مسافران اکونومی در اولویت آخر قرار می گیرند.

اما قطب اصلی فعالیت های قطر ایرویز، فرودگاه حمد در شهر دوحه است. البته در این فرودگاه نیز برای جابجایی باید کمی معطل شوید اما وقتی به سالن فرودگاه وارد شوید با فضایی بی نظیر روبرو می شوید. فروشگاه ها و رستوران های متعدد، فضاهای مناسب برای استراحت، محوطه بازی بچه ها، قسمت شارژ موبایل و امکانات دیگر از جمله امتیازات فرودگاه حمد به شمار می فرایند. بسیاری از مسافران در هنگام مقایسه پرواز اکونومی هواپیمایی قطر با امارات، کیفیت فرودگاه اصلی را نیز مدنظر قرار می دهند.

نتیجه گیری

همان طور که می دانیم هواپیمایی امارات و قطر ایرویز هر دو از برترین ایرلاین های دنیا به شمار می فرایند. مسافرانی که بلیط هواپیمای اکونومی این ایرلاین ها را خریداری نمایند مطمئنا با سرویس دهی و خدمات مناسبی روبرو خواهند شد. البته ایرلاین های معتبر دیگری مثل لوفت هانزا، کی ال ام (KLM)، کاتای پسیفیک، سنگاپور ایرلاینز و فینر (Finnair) نیز از جمله ایرلاین هایی هستند که برترین کیفیت پرواز اکونومی را به مسافران ارائه می نمایند.

در این مطلب به مقایسه پرواز اکونومی هواپیمایی قطر با امارات پرداختیم. شما می توایند با مرور مواردی که ذکر شد خودتان بین این دو ایرلاین انتخاب کنید. هر مسافر ممکن است اولویت های خاص خود را داشته باشد. برای بعضی غذای هواپیما از همه مهم تر است، بعضی دیگر به فرودگاه اصلی اهمیت می دهند و مسافران دیگر نیز سرویس دهی مناسب را معیار انتخاب قرار می دهند. از لحاظ فرودگاه اصلی و سرویس دهی در طول پرواز، قطر ایرویز با اختلاف بسیار کمی از پرواز اکونومی امارات بهتر است؛ اما در سایر موارد تقریبا هر دو ایرلاین در یک سطح قرار دارند. قطر ایرویز و هواپیمایی امارات هردو عضو اتحاد وان ورلد (Oneworld) هستند که امکان خدمات ویژه به مسافران وفادار را فراهم می نماید.

منبع: onemileatatime.boardingarea.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2043

به "تور دبی ارزان: پرواز اکونومی هواپیمایی قطر بهتر است یا امارات؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: پرواز اکونومی هواپیمایی قطر بهتر است یا امارات؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید