پنیر کم چرب یا پر چرب ؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

به گزارش سفر به تایلند، در دهه 1980 میلادی، مصرف غذاهای حاوی چربی مورد انتقاد نهاده شد و محصولات کم چرب یا فاقد چربی بیش از پیش مورد توجه نهاده شدند. اما امروزه، متخصصان تغذیه تا حد زیادی موافق هستند که چربی ها باید در رژیم غذایی باشند. چربی های سالم، از جمله چربی های موجود در روغن زیتون، آجیل، دانه ها و آووکادو، می توانند به بدن شما یاری کنند مواد مغذی اساسی را جذب نموده و سلامت کلی بدن را حفظ کنند. اما آیا در خصوص محصولات لبنی نیز همین توصیه ها اعمال می گردد؟ به طور خاص در این مقاله قصد داریم که کدام یک از پنیرها برای حفظ سلامتی مناسب ترند، پنیر کم چرب یا پر چرب.

پنیر کم چرب یا پر چرب ؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

مواد مغذی و طعم پنیر به نحوه فراوری و استفاده از شیر بستگی دارد. بعضی افراد نگران این هستند که پنیر سرشار از چربی، سدیم و کالری است. با این حال، پنیر منبع عالی پروتئین، کلسیم و چندین ماده مغذی محسوب می گردد. خوردن پنیر حتی ممکن است به کاهش وزن یاری کند و از بیماری های قلبی و پوکی استخوان جلوگیری کند. در ادامه می خواهیم به پاسخ این سوال برسیم که پنیر کم چرب یا پر چرب ؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

نقاط ضعف و قوت پنیر کم چرب و پر چرب

پنیر کم چرب با انگیزه ارتقا بهداشت عمومی بوجود آمد تا مصرف چربی اشباع شده ما را کاهش دهد و به پایین آمدن کلسترول بد LDL یاری کند، در نتیجه از خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاسته گردد. پنیر منبع شماره یک چربی اشباع شده در رژیم غذایی آمریکایی ها به شمار می رود و به خصوص در پیتزا و غذاهای فست فودی به اندازه زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور یاری به افراد در دستیابی به هدف رژیم غذایی کم چربی که همانا کاهش وزن و سطح کلسترول است، لبنیات کم چربی به بخشی مهم از این طرح تبدیل شد.

جایگزینی پنیر پر چرب با پنیر کم چرب با کاهش 3 گرم چربی اشباع و 40 کالری در هر وعده 28 گرمی همراه بود. از طرفی، پنیر کم چرب با توجه به اینکه طعم خامه ای و خوشمزه پنیر پر چرب را ندارد، معمولا به آن نمک بیشتری اضافه می گردد. در نتیجه پنیر کم چرب 20 درصد بیشتر از پنیر پر چرب سدیم دارد. با این حال همواره اینگونه نیست، بنابراین حتما برچسب های مواد غذایی روی پنیر را مطالعه کنید تا مطمئن شوید محصولی را که انتخاب می کنید برای افزایش طعم و ماندگاری حاوی نمک بیش از اندازه نباشد.

مواد مغذی پنیر کم چرب در مقایسه با پنیر پر چرب

پنیر کم چرب پروتئین و کلسیم یکسانی دارد، اما به طور معمول نیمی از کالری پنیر پرچرب را داراست. تا زمانی که تاثیر قطعی لبنیات پرچرب یا کم چربی مانند پنیر بر وزن و اندازه دور کمر تعیین گردد، بهتر است افراد از محصولات کم چرب در رژیم غذایی شان استفاده نمایند.

آیا مصرف پنیر پر چرب باید به طور کامل کنار گذاشته گردد؟

مصرف پنیر پرچرب در حد میانه و متعادل مسئله ای ایجاد نمی کند. 40 کالری اضافی را می توانید با دو بار بالا رفتن از پله ها به جای آسانسور یا 30 دقیقه پیاده روی بسوزانید، و اگر می خواهید اندازه دریافت چربی اشباع شده را کنترل کنید، سعی کنید هنگام پخت مواد غذایی به جای کره از روغن زیتون بهره ببرید و با محدود کردن غذاهای حاوی پنیر پر چرب مانند پیتزا، به مدیریت دریافت چربی و کنترل وزن تان یاری کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2024

به "پنیر کم چرب یا پر چرب ؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنیر کم چرب یا پر چرب ؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید