پهپاد امارات باز هم اهداف غیرنظامی در لیبی را بمباران کرد

به گزارش سفر به تایلند، نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی از حمله پهپادهای امارات به ساختمان اداری سازمان سرمایه گذاری پروژه رودخانه مصنوعی شهر سرت خبر دادند.

پهپاد امارات باز هم اهداف غیرنظامی در لیبی را بمباران کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای دفاع از شهر سرت وابسته به دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج گزارش دادند که پهپادهای اماراتی وابسته به نیروهای خلیفه حفتر، در چند نوبت ساختمان اداری سازمان سرمایه گذاری پروژه رودخانه مصنوعی شهر سرت را بمباران کردند.

در این حمله خسارت های مادی به ساختمان وارد آمده است.

شبکه الجزیره به نقل از برخی منابع گزاش داد که علت حملات گسترده به مواضع نیروهای وفاق ملی در شهر سرت، فراهم کردن زمینه حمله زمینی نیروهای حفتر به این شهر است که در شرق شهر مصراته واقع شده و هم اکنون تحت سیطره نیروهای دولت وفاق ملی است.

به گفته این منابع، نیروهای حفتر می خواهند با این حملات نیروهای دولت وفاق ملی را به بازگشت به پایگاه های خود وادار کنند.

دو تن از فرماندهان نیروهای حفتر در منطقه اهراوه در شرق سرت نیز بر تجهیز بیمارستان میدانی در منطقه بن جواد واقع در مجاور سرت نظارت داشته اند و هدف از ایجاد این بیمارستان نیز مداوا کردن زخمی های جنگ عنوان شده است.

گفته می شود شمار زیادی از افراد مسلح سودانی و چادی در این منطقه مستقر هستند و برای حمله به سرت آماده می شوند.

شهر سرت چند سال قبل مقر داعش در لیبی بود که دولت وفاق ملی ماه می 2016 آغاز عملیات موسوم به البنیان المرصوص را با هدف آزادسازی این شهر و مناطق اطراف آن اظهار داشت و پس از گذشت هفت ماه نبرد با حمایت نیروی هوایی آمریکا و انگلیس پیروز شد داعش را از این شهر بیرون کند و طی آن صدها نفر از نیروهای دولت وفاق ملی کشته و زخمی شدند.

نیروهای تحت امر خلیفه حفتر نیز از حدود شش ماه پیش حملات خود به شهر طرابلس را آغاز کرده اند. آن ها از حمایت های مالی و تسلیحاتی مصر و امارات برخوردارند اما هنوز نتوانسته وارد این شهر شوند.

طبق آمارهای سازمان ملل تا کنون بیش از یک هزار نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 418

به "پهپاد امارات باز هم اهداف غیرنظامی در لیبی را بمباران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپاد امارات باز هم اهداف غیرنظامی در لیبی را بمباران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید