چند نکته طلایی برای مراقبت از مو در فصل پاییز

به گزارش سفر به تایلند، موهای شما در فصل پاییز به علت هوای خشکی که دارد، بسیار مستعد آسیب هستند که با چند راه حل کلیدی می توانید از این آسیب ها جلوگیری کنید.

چند نکته طلایی برای مراقبت از مو در فصل پاییز

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، به نقل از madison-reed، فصل پاییز فرا رسیده است؛ افت دمای فصل در واقع به حفظ کوتیکول بسته یاری نموده و منجر به درخشندگی و صاف شدن مو ها می گردد. اما تغییر به همین جا ختم نمی گردد، برای اینکه موهای سالم تری داشته باشید، مراقبت روزانه از مو های خود را با نکات و ترفند های زیر تغییر دهید؛

پاییز با هوای خشک تری همراه است برای اینکه این خشکی هوا تاثیری زیادی بر موهای شما نداشته باشد، از سشوار یا اتوی مو بهره ببرید. استفاده از یک ماسک مرطوب نماینده دو بار در هفته ، می تواند به تغذیه عمیق مو ها یاری نموده و از شکستگی مو ها جلوگیری کند. هنگام استفاده از ماسک، سعی کنید ابتدا موهای خود را با آب گرم خیس کنید تا قبل از استفاده از کوتیکول مو باز گردد. شامپو و نرم نماینده فعلی خود را کنار بگذارید و برای آبرسانی روزانه مو های خود، از انواع آبرسان حاوی روغن های طبیعی مانند روغن جوجوبا یا آرگان بهره ببرید. روغن ها به صاف شدن کوتیکول های آسیب دیده مو یاری نموده و خارش و پوسته پوسته شدن را از بین می برد.

استفاده از موادی که می توانیم نسبت به آن ها احساس خوبی داشته باشیم امری عادی است. مواد الکلی و مصنوعی می توانند مو های شما را در این فصل کم رطوبت خشکتر نمایند و در نتیجه تار های مو ضعیف و مستعد شکستگی شوند. اما محصولات فاقد سولفات که غنی از مواد مغذی هستند، باعث ایجاد ناراحتی در مو های شما می شوند. شامپو و نرم نماینده محافظ رنگ ما از روغن نارگیل با یاری پروتئین گل لوپین، روغن آرگان و عصاره ریشه جینسینگ مشتق شده است که به حفظ قوام رنگ، نرم شدن و تقویت با حفظ پروتئین های طبیعی مو یاری می نماید.

رطوبت مزایای خود را دارد. وقتی درجه حرارت در پاییز کاهش می یابد، مقدار آب موجود در هوا هم کاهش می یابد که ممکن است باعث از بین رفتن حالت موی خود گردد. یک حجم دهنده به ریشه ها بدهید، مو های خود را خشک کنید در حالی که سر خود را وارونه آویزان نموده اید و با یک برس سرامیکی گرد حالت دهید.

گرما و اصطکاک الیاف موجود در کلاه و روسری می تواند باعث ایجاد کینه مو گردد؛ برای ثابت نگه داشتن رشته های دور پرواز، از محصولات حالت دهنده مانند سرم روغن بهره ببرید تا صاف و درخشنده گردد؛ و مزایای آن به همین جا ختم نمی گردد. قبل از استفاده از سشوار یا اتوی مو، کرم ها و اسپری های محافظ به محافظت از مو در برابر آسیب های حالت دهنده مو یاری می نماید. از مرطوب نماینده بهره ببرید؛ این به شما یاری می نماید تا مو های خود را به طور مساوی کار کنید. با یک حرکت فشاری ملایم، از انتهای خود آغاز نموده و تا ریشه ها حرکت نموده و در هنگام آرایش مو، آب اضافی را از مو های خود خارج کنید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1801

به "چند نکته طلایی برای مراقبت از مو در فصل پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته طلایی برای مراقبت از مو در فصل پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید