چین: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا مسلمان کُشی نموده است

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران، هوآ چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، در جلسه مطبوعاتی این وزارتخانه، کوشش آمریکا برای نسبت دادن اتهام های حقوق بشری به چین به ویژه در رفتار با مسلمانان اویغور را به شدت محکوم کرد.

چین: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا مسلمان کُشی نموده است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این مقام چینی در ادامه اضافه کرد: آمریکا مدعی رعایت حقوق بشر است حال آنکه بیش از هر کشور دیگری در دنیا، مسلمان کُشی نموده است.

هوآ چون اینگ ادامه داد: صرف نظر از تبعیض نژادی سیستماتیک در آمریکا، به خوبی می دانیم که واشنگتن به اسم مبارزه با تروریسم در بیش از 80 کشور دنیا جنگ افروزی نموده و عملیات نظامی داشته است. بیش از 800 هزار نفر که اغلب غیرنظامی هستند در نتیجه خشونت های جنگی جان خود را از دست داده و دهها میلیون نفر آواره شده اند.

این مقام چینی ادامه داد: تا چه اندازه تماشای خونسردانه مرگ هزاران مسلمان افغان، عراقی و سوری به دست آمریکا، نفاق آمیز است. اینکه بیش از 600 هزار آمریکایی از کووید 19 جان دادند و با این همه، درباره مسائل حقوق بشری سین کیانگ دروغ پردازی می نمایند.

ماه گذشته نیز وزارت خارجه چین در مواجهه با اتهام های آمریکا، گفت: واشنگتن کوشش می نماید تا بین چین و کشورهای مسلمان تفرقه بیندازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1597

به "چین: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا مسلمان کُشی نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا مسلمان کُشی نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید