چین عبور اخیر ناو آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد

به گزارش سفر به تایلند، پس از آنکه یک ناو آمریکایی مجددا از تنگه تایوان، راه آبی حساسی که تایوان و چین را از یکدیگر جدا می سازد، عبور کرد، پکن امروز (چهارشنبه) واشنگتن را به اسم عظیم ترین خطرساز و مشکل ساز امنیتی منطقه محکوم کرد.

چین عبور اخیر ناو آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام نمود، ناو یو اس اس کرتیس ویلبر که یک ناوشکن مجهز به موشک راهنمایی شونده کلاس آرلی برک است روز سه شنبه طبق قوانین بین المللی یک عبور عادی و معمولی از تنگه تایوان داشت.

به گفته این ناوگان، عبور این ناوشکن از تنگه تایوان تعهد آمریکا به یک منطقه اقیانوس آرام-هند آزاد را نشان می دهد.

این در حالی است که فرماندهی شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین در بیانیه ای اعلام نمود، نیروهایش این ناوشکن آمریکایی را در مدت عبور از این منطقه تحت نظر داشتند و به آن هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: طرف آمریکایی عمدا همان حقه های قدیمی را بازی می نماید و در تنگه تایوان ایجاد مشکل و اختلال می نماید. این کاملا نشان می دهد که آمریکا عظیم ترین مشکل ساز و خطرساز امنیت منطقه ای است و ما قویا با این مساله مخالف هستیم.

اما وزارت دفاع تایوان اعلام نمود، این ناو آمریکایی در راستا شمال از تنگه تایوان عبور کرد و اوضاع مثل همواره عادی و نرمال است.

همین ناو آمریکایی ماه گذشته هم از تنگه تایوان عبور نموده بود و باعث شد تا چین واشنگتن را به تهدید صلح و ثبات متهم کند.

این ماموریت نو حدود یک هفته پس از آن صورت می گیرد که تایوان اعلام نمود 28 هواپیمای نیروی هوایی چین از جمله جنگنده ها و بمب افکن های مجهز به تسلیحات اتمی وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده اند؛ اقدامی که عظیم ترین تهاجم گزارش شده تا به امروز محسوب می گردد.

این رویداد پس از آن صورت گرفت که رهبران گروه هفت در بیانیه ای مشترک از چین به خاطر یک سری مسائل انتقاد نموده و بر اهمیت صلح و ثبات در کل تنگه تایوان تاکید کردند؛ اظهاراتی که چین آنها را به اسم تهمت و افترا محکوم کرد.

نیروی دریایی آمریکا هر ماه چنین عملیات هایی را در تنگه تایوان انجام داده است.

آمریکا همچون بیشتر کشورها هیچ روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد اما مهم ترین حامی بین المللی و یکی از عظیم ترین فروشندگان تسلیحات به تایوان محسوب می گردد.

تنش های نظامی میان تایوان و پکن طی سال گذشته بالا گرفته و تایپه شکایت دارد که چین مرتبا نیروهای هوایی خود را به منطقه دفاع هوایی تایوان اعزام می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1723

به "چین عبور اخیر ناو آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین عبور اخیر ناو آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید