نخستین مانور مشترک فیلیپین و ژاپن در دریای چین جنوبی

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران: منابع مطلع اعلام کردند که فیلیپین و ژاپن قصد دارند نخستین مانور مشترک دریایی را طی ماه جاری در دریای جنوبی چین برگزار نمایند.

نخستین مانور مشترک فیلیپین و ژاپن در دریای چین جنوبی

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تصمیم ژاپن و فیلیپین برای برگزاری مانور مشترک دریایی در دریای جنوبی چین در حالی است که پکن نیز ادعای مالکیت آبهای منطقه را بارها مطرح کرده است.

منابع مطلع تصریح کردند که مانور مشترک دریایی فیلیپین و ژاپن قرار است 12 ماه می یعنی 3 روز دیگر برگزار گردد. برگزاری این مانور بخشی از توافقنامه امضا شده بین دو کشور در ماه ژانویه بوده و هدف آن تقویت همکاری های امنیتی خواهد بود.

فیلیپین در گذشته نیز مانورهای مشترکی را با آمریکا انجام داده است. حضور کشتی های ژاپنی در منطقه می تواند با انتقاد شدید چین روبرو گردد.یک منبع مطلع ژاپنی در این باره گفت: این مانور در منطقه ای برگزار خواهد شد که فاصله چندانی با آبهای مورد اختلاف چین و فیلیپین ندارد.

چین در سال 2012 میلادی مناطق مورد اختلاف با فیلیپین را در کنترل خود گرفته است. در این مانور قرار است ناوهای جنگی ژاپن و کشتی های فیلیپین حضور داشته باشند. نیروی دریایی ژاپن حاضر به شرح در این خصوص نشده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 563

به "نخستین مانور مشترک فیلیپین و ژاپن در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مانور مشترک فیلیپین و ژاپن در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید