کارگردان قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح: تخیلاتم از کشتی نوح را روایت کردم

به گزارش سفر به تایلند، مریم معترف که برای بچه ها و نوجوانان اجرا می گردد، یادآور شد که همواره ماجرای کشتی نوح برایش جذاب بوده و از این رو تصمیم به اجرای آن برای بچه ها گرفته است.

کارگردان قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح: تخیلاتم از کشتی نوح را روایت کردم

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مریم معترف کارگردان تئاتر که این روز ها نمایش قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح را در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان روی صحنه برده است، درباره این اثر نمایشی گفت: از دوران بچگی زمانی که قصه کشتی نوح را می شنیدم، همواره از خودم می پرسیدم که این حیوانات چطور در طول 40 روز سرگردانی روی آب در این کشتی باهم زندگی نموده اند. چه اتفاقاتی ممکن است برایشان افتاده باشد. وقتی بزرگ تر هم شدم، طور دیگری به آن فکر می کردم.

وی ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدم تخیلاتم را به نمایش تبدیل کنم و آن را برای بچه ها به نمایش بگذارم تا ببینم نظر آن ها درباره این ماجرا چیست.

معترف با اشاره به اینکه برای اجرای این نمایش سه ماه تمرین شده است، گفت: البته اجرایمان تحت تاثیر مسائلی که در کشور پیش آمد، از بهم ریختگی شرایط کشور تا آلودگی هوا نهاده شد و هفته های اول به تعویق افتاد.

کارگردان نمایش قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح درباره استفاده از پرده خوانی و هنر قهوه خانه ای در این نمایش اعلام کرد: من نمایش های ایرانی را بسیار دوست دارم و سعی می کنم از فرم نمایش های ایرانی در کارهایم استفاده کنم. استفاده از خیمه شب بازی، پرده خوانی یا نقالی هم در این نمایش به این رویکرد برمی گردد. حتی بازیگرانمان بازی در بازی داشتند، آن ها دائم روی صحنه بودند و با تماشاگران هم صحبت می کردند. در واقع دیوار چهارمی بین آن ها و تماشاگران وجود نداشت.

این هنرمند تئاتر درباره ساخت عروسک های نمایش قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح از مواد دور ریختنی پلاستیکی و این وجه محیط زیستی نمایش شرح داد: بسیار به مسائل محیط زیستی و حفظ طبیعت علاقه دارم، حتی در نمایش قبلی ام هم با نام قصه های من و تو و شاهنامه با همین رویکرد به اجرا رفتیم. در همه اجرا ها بچه ها با این عروسک ها ارتباط برقرار می نمایند. آن ها بعد از نمایش از پدر و مادرهایشان می خواهند که با وسایلی که در خانه دارند عروسک بسازند. چون بچه ها ذاتا خلاق هستند، اگر به آن ها خوراک مناسب داده گردد، این خلاقیت بروز و ظهور پیدا می نماید. بچه ها را باید تشویق کنیم تا خلاقیت خودشان را به کار بیاندازند.

معترف در خاتمه سخنان خود درباره سخت ترین چالش کار نمایشی برای بچه ها گفت: سخت ترین چالش این است که خودتان را جای کودک بگذارید و راهی پیدا کنید که به ذهن او نفوذ کنید. من اعتقاد دارم که آموزش باید غیرمستقیم باشد. در این کار عکس العمل بچه ها را به مفاهیمی که به آن ها آموزش داده می گردد دیده ام. برای کار با بچه ها باید مانند آن ها فکر کرد تا بتوانی کم کم آن ها را به نمایش جذب کنید.

نمایش قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح هر روز به جز شنبه ها صبح ها ویژه مدارس و مهد کودک ها و بعدازظهر ها ساعت 19 در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان برای عموم علاقه مندان اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 620

به "کارگردان قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح: تخیلاتم از کشتی نوح را روایت کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح: تخیلاتم از کشتی نوح را روایت کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید