کوالکام تراشه هایی برای دسترسی مقرون به صرفه تر و راحت تر به وای فای 6 و 6 ای معرفی کرد

به گزارش سفر به تایلند، کوالکام به طور رسمی پلتفرم Immersive Home Platform را معرفی کرد که شامل 4 تراشه نو برای شبکه های مش وای فای است.

کوالکام تراشه هایی برای دسترسی مقرون به صرفه تر و راحت تر به وای فای 6 و 6 ای معرفی کرد

این تراشه ها با طراحی ماژولار یاری می نمایند سرعت شبکه های وای فای خانگی گیگابیتی افزایش پیدا کند و روترهای مش وای فای بسیار کوچکی به مقدار کف دست بتوانند چنین سرعت هایی فراهم نمایند.

هدف کوالکام این است استانداردهای وای فای 6 و 6E را پوشش دهد ولی با روش هایی آسان تر و قابل دسترس تر!

به عبارت دیگر، تراشه های تازه وای فای کوالکام نه تنها باعث کوچک تر شدن روترهای مش وای فای می شوند؛ بلکه قیمت این روتر را هم کاهش داده تا شرکت های سازنده محصولات شبکه بتوانند با قیمت مناسب تری این فناوری را در اختیار مردم قرار دهند.

پیش به سوی وای فای 6 ارزان تر

تراشه های Immersive Home 318 و Immersive Home 316 روی پلتفرم وای فای 6 سه بانده هستند و همزمان امکان استفاده از هر سه باند رادیویی 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز را به دست می دهند.

اما چیپ ست های Immersive Home 216 و Immersive Home 214 فقط از دو باند رادیویی 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی نموده و برای استفاده در محصولات سبک تر و ارزان تر در پلتفرم وای فای 6 ارائه شدند.

چندین شرکت با کوالکام برای استفاده از این تراشه ها همکاری می نمایند و آن ها را پیش خرید کردند. از جمله شرکت های شیائومی، بلکین، تی پی لینک و غیره می خواهند از تراشه های Immersive Home Platforms در محصولات مش وای فای خود استفاده نمایند.

به نظر می رسد تراشه های سری Immersive Home بیشتر برای افزایش پوشش دهی وای فای در خانه و رفتن به سوی ارتباطات هوشمند خانگی طراحی شدند اما آن ها از تاخیر بسیار کم هم پشتیبانی می نمایند و برای بازی های آنلاین چند نفره، استفاده از سرویس های ابری و واقعیت مجازی هم مناسب هستند.

کوالکام امیدوار است با عرضه این تراشه ها، مردم بیشتری به وای فای 6 ارزان تر و در دسترسی مجهز شوند و بتوانند از یک شبکه مش وای فای در خانه خود استفاده نمایند. شیوع ویروس کرونا و موج دورکاری در خانه به همراه رقابت سر استریم 4K باعث شده مردم به وای فای قوی تری احتیاج داشته باشند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1740

به "کوالکام تراشه هایی برای دسترسی مقرون به صرفه تر و راحت تر به وای فای 6 و 6 ای معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام تراشه هایی برای دسترسی مقرون به صرفه تر و راحت تر به وای فای 6 و 6 ای معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید