18 پتروشیمی جدید تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می گردد

به گزارش سفر به تایلند، رئیس جمهور امروز گفت: تا انتها دولت 18 پتروشیمی بزرگ جدید افتتاح می کنیم که این کار به همت متخصصان انجام می گیرد.

18 پتروشیمی جدید تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می گردد

حسن روحانی صبح امروز در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی که در سالن اجلاس سران برگزار گردید، گفت: آنچه امروز به عنوان علم، دانش، علوم پایه و علوم مختلف در بخش های مختلف شاهد آن هستیم حاصل تلاش و تلاش قرن ها و سالیان متمادی از سوی اندیشمندان و دانشمندان است.

روحانی با بیان اینکه در واقع در هر نسلی ما چند آجر را روی این بنای رفیع می گذاریم و نسل های بعد اقدامات جدید را انجام می دهند، گفت: برای ما افتخار است که دانشمندان امروز جامعه ایران و جامعه بشری تلاش می کنند و عزیزانی هم که امروز برنده شدند افتخار آفریدند چرا که توانستند در راستا علم و دانش گامی فراتر بگذارند.

مهم ترین نکات کلیدی رئیس جمهور به توضیح زیر است:

  • شاخص جهانی کشور در نوآوری از شروع دولت یازدهم یعنی سال 92، از 120 به رتبه 65 در پایان سال 97 رسید و این نشان می دهد ارتقا پیدا نموده ایم، گفت: این فرایند تداوم دارد به گونه ای که در سال 98 به رتبه 61 رسیده ایم یعنی ارتقای 59 پله.
  • تعداد پارک های علم و فناوری در این مدت از 36 در سال 93 به 43 در سال 98 رسیده است.
  • تعداد واحدهای علم و فناوری مستقر در پارک های علم و فناوری نیز از 3 هزار در سال 92 به 7 هزار 864 در سال 97 رسیده است و بیش از هزار و 625 واحد فناور به کسب رتبه دانش بنیان نائل شده اند.
  • ما در سال 97 و 98 مجموعاً یک میلیارد و 200 میلیون یورو از قطعاتی که قبلاً در بخش صنعت وارد می کردیم، امروز به خودکفایی رسیدیم و در داخل فراوری می کنیم.
  • وزیر سلامت ما اعلام می نماید در یک سال گذشته 500 میلیون دلار واردات دارویی و تجهیزات پزشکی کمتر شده و همین مقدار در داخل فراوری می گردد. اینها نشان می دهد ما این توانمندی را داریم.
  • تا پایان دولت 18 پتروشیمی بزرگ جدید افتتاح می کنیم که این کار به همت متخصصان انجام می گیرد.
  • جز یک قسمت های کم، بقیه تأسیسات به دست دانشمندان و متخصصان ما ساخته می گردد.
  • ما در فراوری اکثریت داروها روی پای خود ایستاده ایم. در بحث فضایی در دولت قبل در ارتفاع 250 کیلومتر کار کردیم و در این زمینه مشکل نداریم و امروز بالای 500 کیلومتر کار می کنیم که پیروز هم هستیم.
  • ما در شروع این دولت 11 شرکت دانش بنیان داشتیم که در حال حاضر به 1625 شرکت دانش بنیان رسیدیم.
  • در دولت قبل علیرغم اینکه ما در سال 90 صد میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم، اشتغال خالص ما در اواخر سال 91 و اوایل سال 92 کمتر از 10 هزار نفر بود در حالی که ما در طول این 6 سال 3 میلیون و 600 هزار اشتغال خالص داشتیم.
  • تنها در بخش شرکت های دانش بنیان 300 هزار شغل ایجاد شده است.
  • ایران توانسته از رتبه 21 صندلی علمی به رتبه 16 ارتقا پیدا کند. این نشان می دهد که حرکت ما یک حرکت سریع در رشد علم است. ما در رشد علمی جز اولین ها هستیم که نشان دهنده تحرک قابل قبول دانشگاه ها و مراکز علمی کشور است
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 777

به "18 پتروشیمی جدید تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 پتروشیمی جدید تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید