آب تهران هیچگونه آلودگی میکروبی و ویروسی ندارد

به گزارش سفر به تایلند، مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: امیدواریم به جایی برسیم که به ضرس قاطع بگوییم کوچکترین آلودگی وارد آب ها نمی گردد، البته اکنون نیز آلودگی که وارد رودخانه ها می گردد به حدی نیست که سلامت آب را تحت تاثیر قرار دهد.

آب تهران هیچگونه آلودگی میکروبی و ویروسی ندارد

به گزارش ایلنا، محمدرضا بختیاری، در مورد ورود آلایندگی و فاضلاب به مخزن یکی از سدهای تهران گفت: آب تهران یکی از سالم ترین و باکیفیت ترین آب های جهان است، ما دو سال است که درگیر کروناییم، حتی در پساب فاضلاب شهرهای بزرگ جهان مثل پاریس هم ویروس کرونا دیده شد، اما در ایران حتی در پساب خروجی فاضلاب ویروس مشاهده نشد، معنای آن این است که آب در بالاترین سطح استاندارد به مردم ارائه می گردد.

آب تهران هیچگونه آلودگی میکروبی و ویروسی ندارد

وی با بیان اینکه ما 8 دهم میلی گرم بر لیتر کلر به آب اضافه می کنیم که بالاترین حد کلرزنی تا جایی است که طعم آب عوض نگردد، تاکید نمود: آب تهران کاملا سلامت است و هیچگونه آلودگی میکروبی و ویروسی ندارد و هر کس ادعایی دارد آب خروجی هر تصفیه خانه ای را می تواند به آزمایشگاه مورد نظر خود ببرد.

نقش ویلاهای غیرمجاز در آلایندگی آب

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران توضیح داد: البته در راستا رودخانه ها، ویلاهایی ساخته شده که شرکت آب منطقه ای، محیط زیست و وزارت بهداشت رصد می نمایند تا ویلاهای غیرمجاز تخریب شوند، ویلاهایی هم که مجاز ساخته می شوند طبق مبحث 16 مقررات ملی ساختمان ملزم به رعایت استانداردهایی می شوند، ممکن است ویلاهای محدودی هم وجود داشته باشد که فاضلاب شان وارد رودخانه گردد، اگرچه باید با آن ها مقابله گردد و کسی هم منکر وجودشان نیست، اما آنقدر سهم این آلاینده ها کم است که نقشی در ایجاد آلایندگی آب تهران ندارد، زیرا ما خروجی تمام سدها را بلااستثنا آزمایش می کنیم و اگر کوچکترین آلایندگی میکروبی وجود داشته باشد آب وارد شبکه نمی گردد.

هر ثانیه 45 هزار لیتر آب وارد شبکه می گردد

وی یادآور شد: در تهران هر ثانیه 45 هزار لیتر، معادل 50 درصد دبی رود کارون آب وارد شبکه می گردد اگر دو واحد آلاینده هم وارد این اندازه آب گردد اثر چندانی نخواهد داشت.

اوضاع تصفیه آب پردیس

بختیاری درباره جمع آوری فاضلاب شهر پردیس گفت: مسئولیت احداث و جمع آوری فاضلاب پردیس با آبفا و مسکن مهر با بنیاد مسکن است، شرکت عمران پردیس قرار بود یک تصفیه خانه در باغکمش احداث کند که این کار انجام نشد، تصفیه خانه پردیس نیز برای افق 1425 طراحی شده یعنی با یک مدول هم مشکل حل می گردد، اما به علت اینکه مسکن مهر نتوانسته بود تصفیه خانه را احداث کند ما فاز 2 پردیس را هم اجرا کردیم اکنون بخش زیادی از فاضلابی را که قرار بود به وسیله تصفیه خانه باغکمش تصفیه گردد ما وارد تصفیه خانه پردیس می کنیم، البته چند ماهی است که کار احداث تصفیه خانه باغکمش شروع شده و پیشرفت نسبتا خوبی دارد، به هر ترتیب تا زمانی که آن تصفیه خانه تکمیل گردد، فاضلاب وارد تصفیه خانه وزارت نیرو می گردد.

وی درباره سلامت آب سد ماملو شرح داد: تصفیه خانه شماره 7.5 متر مکعب بر ثانیه ظرفیت دارد که برای تامین آب جنوب تهران و جنوب شرق استان تهران (ورامین، قرچک، پاکداشت و پیشوا است) است که 30 درصد این اندازه آب به جنوب شرق استان و 70 درصد وارد رینگ تهران شده و منطقه جنوب شرق تا جنوب غرب را پوشش می دهد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: قبل از احداث تصفیه خانه هفتم و سد ماملو، مردم جنوب تهران صددرصد از منابع آب زیرزمینی استفاده می کردند، اکنون با وارد مدار شدن دو فاز تصفیه خانه؛ جنوب تهران نیز از آب سطحی تغذیه می گردد.

وی یادآور شد: نه تنها در سد ماملو بلکه تمامی آب مصرفی در تهران از شمال تا جنوب هیچگونه آلودگی میکروبی و بهداشتی ندارد.

اجازه نمی دهیم آب ناسالم وارد شبکه گردد

بختیاری بیان داشت: ما آب رودخانه پشت سد و بعد از سد، ورودی و خروجی تصفیه خانه را رصد می کنیم، مهم آبی است که از تصفیه خانه خارج می گردد، آبی که از تصفیه خانه هفتم خارج می گردد کاملا سالم است و به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم آب ناسالم وارد شبکه گردد.

درصد نیترات بالا و پایین می گردد، اما آب آلوده نیست

وی گفت: ممکن است در بعضی منطقه ها آب سد کم گردد و آب چاه وارد مدار گردد و درصد نیترات بالا و پایین گردد، اما به هیچ وجه آب آلوده وارد شبکه نمی گردد ممکن است، حتی ممکن است درصدی آلودگی وارد گردد، اما با حجم آبی که در شبکه وجود دارد قابل قیاس نیست. اما در هر حال امیدواریم به جایی برسیم که به ضرس قاطع بگوییم کوچکترین آلودگی وارد آب ها نمی گردد، البته اکنون نیز آلودگی که وارد رودخانه ها می گردد به حدی نیست که سلامت آب را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1934

به "آب تهران هیچگونه آلودگی میکروبی و ویروسی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب تهران هیچگونه آلودگی میکروبی و ویروسی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید