آفریقای جنوبی: در پی راهی برای خلاصی از سلطه دلار آمریکا هستیم (تور افریقای جنوبی)

به گزارش سفر به تایلند، وزیر خارجه آفریقای جنوبی: ما همواره نگران تسلط دلار و احتیاج به آنالیز یک جایگزین بوده ایم...من فکر می کنم ما به یک سیستم عادلانه تر احتیاج داریم. این موضوعی است که ما در حال مصاحبه با وزرای بریکس هستیم.

آفریقای جنوبی: در پی راهی برای خلاصی از سلطه دلار آمریکا هستیم (تور افریقای جنوبی)

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی از کوشش کشورش در کنار اعضای دیگر گروه بریکس برای رهایی از سلطه دلار بر مبادلات مالی جهانی سخن گفته است.

به گزارش خبرنگاران ، نالدی پاندور وزیر خارجه آفریقای جنوبی در این باره به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: ما همواره نگران تسلط دلار و احتیاج به آنالیز یک جایگزین بوده ایم.

او اضافه نمود: نظام های (پرداخت) موجود در حال حاضر به نفع کشورهای بسیار ثروتمند هستند و برای کشورهایی مانند ما که مجبور به پرداخت به دلار هستند، چالشی واقعی ایجاد می نمایند. من فکر می کنم ما به یک سیستم عادلانه تر احتیاج داریم. این موضوعی است که ما در حال تبادل نظر با وزرای بریکس هستیم.

این مقام آفریقای جنوبی ادامه داد که یکی از دلایلی که بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در سال 2014 بانک توسعه تازه (NDB) را تاسیس کرد، ایجاد نظام جایگزینی برای پرداخت های مبتنی بر دلار بود.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی بعلاوه به قانونی که اخیرا به وسیله کنگره آمریکا با هدف کاهش روابط روسیه و آفریقا تصویب شد، حمله کرد: من معتقدم که این قانون کاملا غیرقابل توجیه باید لغو گردد. من فکر می کنم این یک تجاوز به قوانین بین المللی است. ما این را برای همکاران آمریکایی خود روشن نموده ایم.

او درباره تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای دیگر نیز گفت: ما همواره با تحریم های یکجانبه و تاثیر آن بر بسیاری از کشورهایی که خارج از یک درگیری خاص هستند مشکل داریم، بنابراین به دوستان خود در ایالات متحده تاکید نموده ایم که ما واقعا خواهان بازنگری آنها در این راهبرد هستیم، چون این راهبردی مفید برای حل مسائل نیست.

آفریقای جنوبی قرار است میزبان تمرینات نظامی دریایی مشترک با روسیه و چین باشد. این رزمایش در خاتمه ماه فوریه در نزدیکی بندر دوربان انجام خواهد شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2173

به "آفریقای جنوبی: در پی راهی برای خلاصی از سلطه دلار آمریکا هستیم (تور افریقای جنوبی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفریقای جنوبی: در پی راهی برای خلاصی از سلطه دلار آمریکا هستیم (تور افریقای جنوبی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید