تور ارمنستان: آنکارا: نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان در روسیه ملاقات می نمایند

به گزارش سفر به تایلند، وزیر امور خارجه ترکیه گفت نمایندگان ویژه آنکارا و ایروان به زودی و احتمالا در مسکو عادی سازی روابط را به بحث می گذارند.

تور ارمنستان: آنکارا: نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان در روسیه ملاقات می نمایند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت نمایندگان ویژه آنکارا و ایروان به زودی در مسکو ملاقات خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، چاوش اوغلو گفت، این نمایندگان ویژه، عادی سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان را در دستورکار قرار خواهند داد.

وزیر امور خارجه ترکیه اضافه نمود: احساس ما این است که اولین ملاقات، آنطور که ارمنستان مایل است، در مسکو اتفاق خواهد افتاد. جدا از ملاقات اول، خواهان ارتباطات مستقیم هستیم و نمایندگان ویژه ای را برای گفت وگوی مستقیم منصوب نموده ایم.

او با اشاره به اینکه نقشه راه عادی سازی روابط میان دو کشور باید ترسیم گردد گفت، پروازهای چارتر بین ترکیه و ارمنستان به زودی از سر گرفته می شوند.

چاوش اوغلو تأکید کرد فرایند عادی سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان با مشورت و گفت وگو و هماهنگی با جمهوری آذربایجان انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه اواخر آذر نیز بیان کرد که توافقی با ارمنستان حاصل شده که بر اساس آن، نمایندگانی میان دو کشور برای عادی سازی روابط بین آنکارا و ایروان، مشخص خواهد شد.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز چندی پیش گفته بود که مسکو از عادی سازی روابط میان ارمنستان و ترکیه حمایت می نماید.

وی بعلاوه ضمن تأیید درخواست ارمنستان از روسیه برای میانجی گری جهت عادی سازی روابط ایروان و آنکارا گفت، در همین زمینه گام های در حال برداشته شدن است.

از سوی دیگر واهان هونانیان سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان چندی پیش بر آمادگی بدون پیش شرط این کشور برای عادی سازی روابط با ترکیه خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1914

به "تور ارمنستان: آنکارا: نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان در روسیه ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: آنکارا: نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان در روسیه ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید