احیای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس ، انتخاب مهدی رضابرنا به عنوان دبیر تشکل

به گزارش سفر به تایلند، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس به همت جمعی از دانشجویان این دانشگاه احیا شد.

احیای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس ، انتخاب مهدی رضابرنا به عنوان دبیر تشکل

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس به همت جمعی از دانشجویان این دانشگاه احیا شد.

بر اساس این گزارش انتخابات شورای مرکزی این تشکل دانشجویی نیز اخیرا برگزار گردید.

برهمین اساس مهدی رضابرنا دانشجوی دکترای تخصصی به عنوان دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس انتخاب شد.

همچنین سید رامین حسینی، منصوره جعفری، محمد مهدی خسروی، فیروز شهریور، رضا کرمی، سحر بهرامی و فاطمه محمدی به عنوان دیگر اعضای شورای مرکزی این تشکل دانشجویی انتخاب شدند.

لازم به ذکر است این تشکل دانشجویی با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: پیوسته در میان مجموعه های سیاسی- اجتماعی- فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران، دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و نخبگان علمی کشور یکی از تاثیرگذارترین ها بوده اند که در خط اول مقدم حضور خود را نشان داده و بعد ها در مسند مدیران کشور به ایفای نقش پرداخته اند.

با نگاهی گذرا از سال 1320 ه. ش تا کنون در خواهیم یافت که دانشجویان با بینش و تفکر خواص، با حضور در صحنه های سیاسی چه تحولاتی را رقم زده اند. در واقع حضور این قشر تحصیل نموده قدمتی به اندازه عمر تاسیس دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دارد که در ادامه برای رسیدن به اهداف آرمان خواهی و عدالت طلبی به کادر سازی و رفتار تشکیلاتی رو آوردند.

این پدیده بسیار مهم و نقش آفرین است که با سیری در تاریخ، مشاهده می کنیم که در دوره قبل از انقلاب به علت این که نهاد های مدنی و مردمی حق هیچگونه فعالیتی در زمینه عدالت و خواسته های خود نداشتند، نیرو های برخواسته از بطن جامعه که همین دانشجویان بودند به عرصه اجتماعی ورود کردند و در مقابل حکومت استبدادی و دیکتاتوری رژیم پهلوی ایستادند و البته خون بهای سنگینی را نیز درپی حرکت در این راستا پرداختند که به قله افتخار آن در 16 آذر 1332 می توان اشاره نمود.

جنبش دانشجویی به عنوان اصیل ترین نیروی سیاسی کشور همیشه در بطن خود، روحی تحول آفرین داشته و به اصلاح وضع موجود کمر همت بسته است.

در میان گذر زمان جنبش دانشجویی، دانشگاه تربیت مدرس نیز در رویشی دوباره احیای انجمن اسلامی را در خود دیده است.

همت بلند و روح مطالبه گر دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس پس از دو سال وقفه در حضور علنی، در قالب تجدید حیات انجمن به عنوان سنگری مستقل و وفادار به دانشجو، پدیدار می گردد تا بار دیگر احیای جنبش دانشجویی را ببینیم.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس بر آن است تا توهم ناامیدی را به امیدی واقعی برای رسیدن به طریق اعتدال بدل نموده و نقشی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی در جنبش دانشجویی و فضای جامعه باید ایفا نمایند را با قوت ادامه دهد. ما بر خود فرض می دانیم که وجه تمایز نقش آفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را پررنگ تر کنیم، که حضور دانشجویان در عرصه تصمیم گیری های استراتژیک و همچنین ایجاد نطق علمی و اعتبارسنجی شده در حوزه های مختلف نیازمندی های جامعه ایران و جامعه انسانی از جمله آن ها می باشد.

امیدواریم که به سهم خود بتوانیم در معرفی و شناخت هر چه بیشتر و بهتر اصالت جنبش دانشجویی و تاثیرات آن ها در حیات سیاسی کشور در طول تاریخ یاری کنیم و اجازه ندهیم که بار دیگر، اسلام آمریکایی جایگزین اسلام ناب محمدی بگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1451

به "احیای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس ، انتخاب مهدی رضابرنا به عنوان دبیر تشکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس ، انتخاب مهدی رضابرنا به عنوان دبیر تشکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید