تور هند ارزان: ازآلمان تا هندوستان!

به گزارش سفر به تایلند، چند سال قبل اشکودا با مدل رپید در اروپا خداحافظی کرد و آن را با اسکالا که مدلی پیشرفته تر بود، جایگزین کرد. اما در روسیه، این مدل پس از یک فیس لیفت عمیق همچنان حضور دارد؛ ضمن آنکه چین نیز همچنان میزبان نسخهٔ به روز شده این مدل است.

تور هند ارزان: ازآلمان تا هندوستان!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

اما در خصوص بازار هند، داستان فرق دارد، مشتریان هندی در دو بخش بازار که شامل خودروهای لوکس گرانقیمت یا مقرون به صرفه و مالی می گردد همیشه علاقه بسیاری به محصولات شرکت های اروپایی دارند، اما فاکتور قیمت همیشه باعث شده تا بسباری از هندی ها نتوانند از امکان خرید یک خودروی به روز اروپایی اما مالی بهره مند باشند.

کمپانی اشکودا با توجه به درک این موضوع از دو سال قبل پروژه ای تحت عنوان خودروی ایمن مالی برای هندوستان را تعریف کرد و بر همین اساس اسلاویا با فلسفه ای متفاوت در فراوری و عرضه برای این بازار خاص و مالی معرفی شده است. نامگذاری این سدان تازه بر اساس نام اولین دوچرخه ای که به وسیله پدران موسس اشکودا واکلاو لورین و واسلاو کلمنت فراوری شده، انتخاب شده است و از نظر ابعادی کم و بیش شبیه مدل فابیا البته از نوع صندوقدار است.

نمای روبه روی اشکودا اسلاویا 2022

نمای عقب اشکودا اسلاویا 2022

نمای روبه روی اشکودا اسلاویا 2022

نمای عقب اشکودا اسلاویا 2022

قبلی 1 از 4 بعدی

از سوی دیگر، این خودرو شباهت زیادی به فولکس واگن ویرتوس دارد، مدلی که در آمریکای جنوبی فروخته می گردد، جایی که اساساً ویتروس به عنوان مدل سدان پولو حضور دارد که البته نکتهٔ عجیبی نیست چرا که اصولاً فولکس ویرتوس و اشکودا اسلاویا دوقلوهای ناهمسانی محسوب می شوند که علی رغم ظاهری متفاوت، اما در زیرساخت های فنی، پلتفرم و قطعات مشترک داخل کابین و… با یکدیگر یکسان بوده و اتفاقاً هر دو نیز محصولاتی مالی برای بازارهایی با قدرت خرید میانه و پایین محسوب می شوند.

از نظر ابعادی مسافر تازه وارد هندی با طولی معادل 4541 میلی متر، 1752 میلی متر عرض و 1487 میلی متر ارتفاع از نسبت قابل توجه بین دو محور به طول 2651 میلی متر برخوردار است ضمن آنکه طراحی فضای کابین شباهت زیادی به فابیا دارد با این تفاوت که رگه های پیشرفت و مدرنیته را به وضوح در آن شاهدیم.

در طراحی نمای جلو و عقب Slavia، چراغ های LED به شدت جلب توجه می نمایند چرا که چیدمان کاسه چراغ و بازی هنرمندانه نوارهای LED آن هم در این کلاس خودرویی بسیار مجذوب کننده و فرق دارد. در داخل کابین نیز یک صفحه نمایش لمسی 10 اینچی نمایی از یک خودرویی به روز برای سال 2022 را ارائه می دهد البته نباید فراموش کرد که این مدل مجهز به جایگاه های جلویی تهویه دار با پوشش چرمی نیز هست.

نمای داخل اشکودا اسلاویا 2022

نمای داخل اشکودا اسلاویا 2022

قبلی 1 از 3 بعدی

با توجه به احتیاج مصرف نمایندگان این کلاس خودرویی، اسلاویا از فضای بار مناسبی معادل 521 لیتری با امکان افزایش تا 1050 لیتر (با خواباندن جایگاه های عقب) برخوردار است که به نظر می تواند نظر بسیاری از مشتریان را تامین نماید. نکتهٔ جالب دیگر در خصوص اسلاویا اینکه دیگر نسخه دیزلی از آن وجود نداشته و تنها مدل های بنزینی 1.0 TSI و 1.5 TSI فراوری و قابل سفارش هستند.

اسلاویا با پیشرانه سه سیلندر با قدرت 115 اسب بخار (85 کیلووات) و 175 نیوتن متر (129 پوند فوت) گشتاور مناسبی را به وسیله یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می نماید. در نسخهٔ چهار سیلندر 150 اسب بخار (110 کیلووات) و 250 نیوتن متر (184 پوند فوت) توان به وسیله یک گیربکس دستی شش سرعته یا DSG هفت سرعته انجام وظیفه می نماید.

نکته کلیدی و مهم در Skoda Slavia استفاده از یک پلتفرم بومی به نام MQB-A0-IN که در پونا توسعه و ساخته خواهد شد است که بیش از 95 درصد قطعاتش را از تامین نمایندگان محلی (در هندوستان) تامین می نماید. به نظر میرسد برنامه توسعه کمپانی اشکودا در هندوستان نیز علی رغم بعضی پیش بینی ها با سرعت زیاد در حال اجرا است و پس از روسیه و چین حال هند نیز به عنوان یکی از بازوهای توانمند فراوریی اشکودا در منطقه شناخته می گردد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2072

به "تور هند ارزان: ازآلمان تا هندوستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: ازآلمان تا هندوستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید