استفاده از ظرفیت های بومی برای توسعه پرنده های بدون سرنشین تجاری

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اهداف مشترک میان مجموعه های مرتبط با اکوسیستم فناوری و نوآوری پهپادها، توسعه محصولات برای فراوری ثروت و اشتغال در بازار داخل و خارج است. کاری که طی چند سال اخیر با اقداماتی چون شناسایی بسترها و زیرساخت های لازم، شناسایی و معرفی شرکت های فراوری کننده پهپاد و ثبت آن ها در شبکه فعالان هوانوردی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تدوین اکوسیستم توسعه پهپادهای غیرنظامی و حمایت از توسعه محصول بر مبنای پلتفرم های مشترک بر مبنای ماژول ها و قطعات موجود پیش رفته است.

استفاده از ظرفیت های بومی برای توسعه پرنده های بدون سرنشین تجاری

تحقق کامل این امر احتیاجمند این است که کوشش هایی برای شناسایی کاستی های بسترهای موجود و حمایت از توسعه این زیرساخت ها، رتبه بندی شرکت ها بر مبنای توانمندی، تکمیل اعضای اکوسیستم و توانمندسازی شرکت های فعال در حوزه پهپاد و حمایت از توسعه پلتفرم مشترک صورت گیرد تا با شتاب و سرعت بیشتری حرکت کند.

اما در این جهت مسائل و چالش هایی وجود دارد که بعضی اقدامات را با اما و اگرهایی روبرو نموده است. عدم وجود بستر تست و پرواز ایمن یکی از این موانع است که باید با هم افزایی نهادهای مرتبط از میان برداشته گردد. تعریف و ایجاد سامانه ردیابی و شناسنامه دار کردن پهپادها نیز می تواند در این جهت یاریگر بازیگران این حوزه باشد. اما وجود رقبای قوی خارجی و عدم دسترسی آسان به مواد اولیه و زیر سیستم ها از دیگر مسائلی است که برطرف آنها به مشارکت و حضور قوی شرکت های دانش بنیان احتیاج دارد.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای گذر از این چالش ها موضوعاتی چون ایجاد یک برند ملی برای عرضه محصولات بومی، ایجاد یک سیستم کاربردی در حوزه پهپاد در بخش خصوصی برای تامین مواد و قطعات را مدنظر قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1953

به "استفاده از ظرفیت های بومی برای توسعه پرنده های بدون سرنشین تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت های بومی برای توسعه پرنده های بدون سرنشین تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید