اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر 2020

به گزارش سفر به تایلند، فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر 2020 معرفی و با حضور چهار نویسنده رنگین پوست بین نامزدها، به فهرستی با بیشترین تنوع نژادی در تاریخ این جایزه معتبر تبدیل شد.

اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر 2020

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، گاردین دیروز با اعلام نامزدهای نهایی جایزه بوکر 2020 و سلطه نویسندگان آمریکایی بر این فهرست، هیلاری منتل بخت بردن سومین جایزه بوکر را برای آخرین جلد از سه گانه توماس کرامول از دست داد.

دایان کوک، اونی دوشی، داگلاس استوارت و برندن تیلور چهار نویسنده رمان اولی هستند که برای کسب جایزه 50 هزار پوندی بوکر با تسیتسی دانگارمبگا نویسنده نامدار زیمبابوه ای و مازا منجیست نویسنده آمریکایی - اتیوپیایی رقابت می نمایند.

به استثنای دانگارمبگا، تمامی نویسندگان فهرست نهایی بوکر 2020 اهل ایالات متحده یا شهروند این کشور هستند. قوانین جایزه بوکر سال 2014 تغییر کرد و به موجب آن تمامی نویسندگانی که به زبان انگلیسی نوشته اند و آثارشان در بریتانیا منتشر شده می توانند در این جایزه ادبی شرکت نمایند.

این قانون جدید مورد انتقاد صنعت نشر بریتانیا نهاده شد و این هشدار را که این قانون می تواند موجب سلطه نویسندگان آمریکایی گردد به دنبال داشته است. از زمان تغییر قوانین بوکر، جورج ساندرز و پائول بیتی دو نویسنده آمریکایی هستند که پیروز به کسب این جایزه شده اند.

به این ترتیب تسیتسی دانگارمبگا برای رمان این جسد سزاوار سوگواری، مازا منجیست برای پادشاه سایه، دایان کوک برای سرزمین متروکه جدید، اونی دوشی برای شکر سوخته، برندن تیلور برای زندگی واقعی و داگلاس استوارت برای شاگی بین به فهرست نامزدهای نهایی بوکر 2020 راه یافته اند.

برنده نهایی بوکر 17 نوامبر اعلام خواهد شد. سال گذشته برناردین اواریستو و مارگارت اتوود برای نگارش رمان های دختر، زن، دیگر و وصیت ها مشترکا به عنوان برندگان بوکر معرفی شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1183

به "اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید