افتتاح جشنواره فرهنگی سرزمین پاکان در حرم مطهر رضوی

به گزارش سفر به تایلند، نخستین جشنواره و نمایشگاه فرهنگی با هدف معرفی ظرفیت های مشترک ایران و پاکستان در حرم مطهر رضوی برگزار گردید.

افتتاح جشنواره فرهنگی سرزمین پاکان در حرم مطهر رضوی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نخستین جشنواره فرهنگی سرزمین پاکان با شروع آیین افتتاح و با حضور پرشور پاکستانی های مقیم مشهد و زائرین حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس رسما شروع به کار کرد.

محمدرضا کمیلی دبیر جشنواره در مورد برپایی این نمایشگاه گفت: جشنواره سرزمین پاکان به همت پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی ترین همسایه و با همکاری خبرنگاران، روابط عمومی و امور بین الملل آستان قدس رضوی، حوزه هنری مشهد مقدس،کارآفرین شو، موسسه میراث شرقی، موسسه فرهنگی یاران، دانشگاه فردوسی مشهد و تعدادی دیگر از نهادهای فعال در حوزه روابط دو کشور شروع به کار نموده است.

در این جشنواره به معرفی سنن و فرهنگ مردم مناطق مختلف پاکستان پرداخته شده است و همچنین صنایع دستی این کشور به معرض دید عموم درآمده است.

غرفه های فروش صنایع دستی و ملبوسات پاکستانی از دیگر بخش های پربازدید این نمایشگاه بوده است .

بازدید از این جشنواره و نمایشگاه برای عموم تا اول شهریور ماه به روی علاقمندان آزاد است و قرار است برنامه های مختلفی در طول این یک هفته به اجرا در آید.

لازم به ذکر است این جشنواره با همکاری تعدادی از مجموعه های فرهنگی فعال در حوزه روابط ایران و پاکستان همزمان با هفتاد و سومین سالگرد استقلال پاکستان برگزار شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 262

به "افتتاح جشنواره فرهنگی سرزمین پاکان در حرم مطهر رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح جشنواره فرهنگی سرزمین پاکان در حرم مطهر رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید