سال جاری سال پرباری برای تئائر مازندران بود

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران، یاسر محمودی برنتی ظهر چهارشنبه در جمع کارشناسان حوزه هنری مازندران گفت: درخشش هنرمندان مازندرانی در بیست و سومین جشنواره تئاترسوره ماه، هشتمین جشنواره طنز سوره و سومین جشنواره تئاترکودک و نوجوان سوره نوید روز های خوبی را برای تئاتر مازندران به همراه دارد.

سال جاری سال پرباری برای تئائر مازندران بود

وی در ادامه گفت: مهیار بریمانی کارگردان نمایش خیر نبینی سعیده بعد از دریافت جوایز کارگردانی، بازیگری و نویسندگی در جشنواره منطقه ای سوره ماه در جشنواره سراسری نیز با استقبال مخاطبان و هنرمندان روبرو شد.

محمودی گفت: سید حسین ساداتی با کارگردانی نمایش آقای لیلی، خانم مجنون نوشته محمد رضا کوهستانی با اجرای پیروز و استقبال مخاطبان، رتبه سوم جشنواره را به گروه خود اختصاص داد.

و بیان داشت: در انتها سال خوش برای هنرمندان تئاتر مازندران با شرکت در سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره با اجرای رجبعلی فلاح نویسنده و کارگردان نمایش پیرمرد و دریا ادامه پیدا کرد و این گروه با دریافت سه جایزه کارگردانی، گروه بازیگران و عروسک گردانان و ساخت عروسک و مجوز اجرای عمومی در تهران مورد توجه داوران و مخاطبان نهاده شد.

وی اضافه نمود: در امسال، در واحد هنرهای نمایشی، برگزاری یازدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی تیرنگ، حضور در جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت و جشنواره منطقه ای از ایده تا بداهه به همراه اجراهای متعدد عموم، نمایش نامه خوانی، فعالیت گروه های بچه های مسجد سال بیاد ماندنی برای نمایشگران این مرکز رقم زد.

چاپ منظومه از تاریخ مازندران توسط هنرمند مازنی

سید ولی هاشمی مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری مازندران نیز گفت: منظومه خاندان گیل ژاماسپی، اسپهبد خورشید، آیین تیرماه سیزده شو، نوشته سید حمزه کاظمی سنگدهی با موضوع تاریخ مازندران از 15 لغایت 250 هجری با زبان شاعرانه به نظم در آمده است، که این اثر اولین منظومه روایتگر تاریخ مازندران به چاپ رسید.

وی در ادامه گفت: از ویژگی های این منظومه، جز آثار ادبیات پایداری است که با لحن حماسی و پرداختن به گذرگاه های تاریخی خاص سه قرن اول هجری و نمود آن در مازندران است که در نهایت با روایت چگونگی شکل گیری حکومت علویان در مازندران انتها می گیرد.

هاشمی در انتها گفت: سید حمزه کاظمی سنگدهی از هنرمندان فعال واحد هنر و ادبیات پایداری است که آثار متعددی در زمینه شعر و مقاله از وی به چاپ رسیده است. -

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 935

به "سال جاری سال پرباری برای تئائر مازندران بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری سال پرباری برای تئائر مازندران بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید