انتقال علی دایی به بایرن مونیخ میان 5 جابه جایی تاریخی لژیونرهای آسیا

به گزارش سفر به تایلند، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی راجع به جابجایی تاریخی بازیکنان آسیایی در فوتبال اروپا، به انتقال برترین گلزن فوتبال ملی دنیا به جمع باواریایی ها اشاره نموده است.

انتقال علی دایی به بایرن مونیخ میان 5 جابه جایی تاریخی لژیونرهای آسیا

از سفر با تورهای سریلانکا تابستان 99 به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، سایت AFC در گزارشی 5 نقل و انتقال تاریخی و مهم بازیکنان آسیایی در قاره سبز را مرور نموده است که انتقال علی دایی، مهاجم سابق تیم ملی ایران از آرمینیا بیله فلد به بایرن مونیخ در سال 1998 هم جزو آنها است.

AFC در این باره نوشته است: علی دایی اسطوره تیم ملی ایران، با 4 گلی که در پیروزی 6 بر 2 تیم ملی ایران برابر کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا زد، توجه مسئولان باشگاه آرمینیا بیله فلد آلمان را جلب کرد، تیمی که در سرانجام آن رقابت ها او و کریم باقری را جذب کرد، با این حال یک سال بعد بود که دایی مهمترین نقل و انتقالی را که تا به امروز یک بازیکن ایرانی داشته است به ثبت رساند زمانی که به بایرن مونیخ پیوست و اولین بازیکن ایرانی شد که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد.

در ادامه گزارش AFC آمده است: در حقیقت دوران حضور در بایرن مونیخ برای این مهاجم ایرانی سخت بود چون اغلب اوقات روی نیمکت نشست اما با وجود این، او در تنها فصل حضورش در این تیم (99 1998) 6 گل زد و فصل بعد به پایتخت آلمان رفت تا برای هرتابرلین توپ بزند. در آنجا هم دایی فصل بازی در لیگ قهرمانان را به دست آورد و دو گل زد که یکی از آنها در پیروزی تیمش برابر چلسی بود و دیگری در تساوی یک بر یک برابر میلان و به این ترتیب فصلی خوب را تجربه کرد قبل از آنکه به آسیا برگردد و به تیم الشباب امارات ملحق گردد.

دیگر جابجایی تاریخی بازیکنان آسیایی در فوتبال اروپا که سایت AFC به آنها اشاره نموده به توضیح زیر است:

1 هیده توشی ناکاتا (ژاپن) از بلماره ژاپن به پروجای ایتالیا (1998)

2 پارک جی سونگ (کره جنوبی) از پی اس وی آیندهوون هلند به منچستریونایتد (2005)

3 علی عدنان (عراق) از چایکار ریزه اسپور ترکیه به اودینزه ایتالیا (2015)

4 سون جی های (چین) از دالیان شیده چین به منچسترسیتی (2002).

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 665

به "انتقال علی دایی به بایرن مونیخ میان 5 جابه جایی تاریخی لژیونرهای آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال علی دایی به بایرن مونیخ میان 5 جابه جایی تاریخی لژیونرهای آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید