این شهر بزرگترین اثر هنری دنیاست!

به گزارش سفر به تایلند، هنر زمین (Land art) شاخه ای از هنر تجسمی است که در دهۀ 1970 میلادی به وجود آمده و به معنی ایجاد شکل ها و سازه های خاص بر روی سطح زمین است. این آثار معمولا در نقاط دورافتاده مثل کوهستان ها و صحرا ها ایجاد می شوند و مصالح به کار رفته در آن ها هم عمدتا از همان محیطی که اثر در آن ساخته می گردد گرفته می شوند.

این شهر بزرگترین اثر هنری دنیاست!

به گزارش فرادید، مایکل هایزر (Michael Heizer) یکی از مشهورترین هنرمندانی است که در حوزۀ هنر زمین فعالیت می نماید. این هنرمند آمریکایی به تازگی ساخت مهم ترین اثر خودش با عنوان شهر (City) را به خاتمه برده؛ اثری که ساخت و تکمیل آن حدود 50 سال به طول انجامیده است! شهر در حقیقت مجموعه ای از تپه های کوچک، خطوط مختلف، و سازه های تقریبا هرمی است که جایی در دل صحرای نوادا ساخته شده اند.

این اثر هنری حدود 2.5 کیلومتر طول و 800 متر عرض دارد و بنابراین از حیث مقدار اش بزرگترین اثر هنری تجسمی در جهان به شمار میرود. سازه های شهر بی شباهت به ساختار های هندسی معابد باستانی نیستند و مصالحی که در ساخت آن ها به کار گرفته شده نیز از طبیعت صحرا گرفته شده اند. اما علاوه بر شباهت به معابد باستانی، این سازۀ هنری بزرگ به یک مرکز شهری مدرن با برج ها و اتوبان هایش هم شبیه است.

اشکال هرمی سیمانی، پشته های بزرگ خاک یا سنگریزه که با دیواره های سیمانی احاطه شده اند و خطوط مارگونه ای که با شن در دل صحرا نقش بسته اند، شهر را به یک محیط رازآلود و معماگونه تبدیل نموده اند که انگار بیننده را بین گذشته های دور و آینده های تخیلی معلق و سرگردان می نماید. تصاویر این محیط هم شما را به یاد عهد باستان می اندازند و هم انگار چشم انداز ای از یک شهر آینده را به تصویر می کشند. اگر تخیل مان را بیشتر به کار بیاندازیم، حتی شاید بتوانیم خودمان را در سیاره ای دیگر و در شهری از یک تمدن بیگانه تصور کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2193

به "این شهر بزرگترین اثر هنری دنیاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این شهر بزرگترین اثر هنری دنیاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید