باید در نوروز خدمات شایسته به گردشگران ارائه گردد

به گزارش سفر به تایلند، معاون #گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه استان ها برای ارائه خدمات در نوروز 1401 هم افزایی داشته باشند، گفت: همه باید یاری کنیم تا خدمات شایسته به گردشگران در طول سال و خصوصا در نوروز ارائه گردد.

باید در نوروز خدمات شایسته به گردشگران ارائه گردد

به گزارش دنیای سفر از میراث آریا، علی اصغر شالبافیان عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی معاونت گردشگری با معاونان گردشگری و سرمایه گذاری استان ها که در محل هتل لاله تهران برگزار گردید، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در نوروز 1401 باید به آن توجه کرد حمایت از سفر با تور است. گردشگرانی که با تور سفر می نمایند عمدتا در مراکز اقامتی مجاز اقامت خواهند داشت و خدمات بهتری می توان به این افراد ارائه کرد.

وی گفت: هر استانی تقویم برنامه ها و جلسات ستاد اجرایی خود را باید با هدف ارائه خدمات شایسته به گردشگران آماده کند. ضمن اینکه بانک اطلاعات با هدف استفاده از تجربیات همه مدیران و معاونان گردشگری استان ها باید تشکیل گردد.

شالبافیان به نقش رسانه ها خصوصا صدا وسیما در معرفی برنامه ها اشاره نمود و اضافه کرد: ارتباط با رسانه ها باید در دستور کار ادارات کل باشد و موضوعاتی مانند رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی باید به وسیله رسانه ها و صدا وسیما به گردشگران تاکید گردد.

وی اظهار داشت: همه باید یاری کنیم تا خدمات شایسته به گردشگران در طول سال و خصوصا در نوروز ارائه گردد که در این میان هم افزایی استان ها با موضوع استانداری ها می تواند نقش مهمی در افزایش کیفیت ارائه خدمات داشته باشد.

معاون گردشگری کشور بعلاوه درباره حوزه سرمایه گذاری گفت: یکی از گلایه ها در طرح های سرمایه گذاری ارائه پروانه موقت است که در این باره گلایه های سرمایه گذاران منطقه ها نمونه گردشگری به جا است و احتیاج به اصلاح دارد.

شالبافیان ادامه داد: ضمن استقبال از سرمایه گذاری به نظر می رسد در الگوی سرمایه گذاری باید بازنگری کنیم تا شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه و پیشرفت هرچه بیشتر و رونق گردشگری باشیم.

معاون گردشگری اضافه کرد: سرمایه گذاری، محدود به ساخت مجتمع های اقامتی نیست. آنچه که احتیاج داریم این است که آنالیز کنیم هرجایی چه امکانات و تاسیساتی احتیاج دارد. باید احتیاجسنجی کنیم که چه تاسیسات گردشگری احتیاج داریم و سرمایه گذاری ها علاوه بر مجتمع های اقامتی می تواند به مجتمع های تفریحی و گردشگری نیز اختصاص یابد زیرا بازدهی مناسب و ظرفیت بالایی برای اشتغال در این حوزه ها وجود دارد.

وی اظهار داشت: بعضی بخشنامه ها نیز احتیاج به بازنگری دارد. بازنگری بعضی از این بخشنامه ها می تواند باعث رفع شدن مسائل فعالان گردشگری و ذی نفعان این حوزه گردد.

یاری شرکت توسعه ایران گردی و دنیا گردی به رونق گردشگری استان ها

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی نیز در این نشست گفت: این شرکت به عنوان یکی از بازوهای وزارتخانه اصلی ترین حوزه فعالیتش حوزه گردشگری است و اقدامات مشترک می تواند نتایج خوبی را در پی داشته باشد.

روح الله حسین زاده اضافه کرد: در حوزه اقدام با معاونت گردشگری همکاری های مشترکی را خواهیم داشت و با یاری شما معاونان گردشگری استان ها قصد داریم تا بر اساس نگاه شما بتوانیم گردشگری هر استان را توسعه دهیم.

پیش بینی افزایش سفر در نوروز 1401

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز در این نشست گفت: پیش بینی ها نشان می دهد با حجم بالای سفر در نوروز 1401 روبه رو خواهیم بود.

سید مصطفی فاطمی اضافه کرد: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هر استان دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر است و هماهنگی با مدیران ارشد استانی مانند استاندار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا سال جاری سال متفاوتی است و باید همه کوشش خود را برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران به کار گیریم.

وی با تشریح مهمترین وظایف و ماموریت های ادارات کل و معاونان گردشگری بر لزوم ارائه خدمات هرچه مناسب تر در استان های گوناگون به گردشگران تاکید نمود و خواهان برنامه ریزی جامع و کامل در ستادهای اجرایی خدمات سفر استان ها شد.

بسته های سرمایه گذاری به روز رسانی گردد

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و منطقه ها نمونه گردشگری نیز در این نشست گفت: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم تسهیل در ارائه و صدور مجوزها است.

احمد تجری اضافه کرد: تهیه بسته کامل از فرصت های گردشگری یکی دیگر از اقداماتی است که در دست داریم. بسته های سرمایه گذاری قبلی باید به روزرسانی گردد که به عنوان مثال می توان به تفاهم نامه بین این وزارتخانه و وزارت نیرو برای استفاده گردشگران از ظرفیت های آبی اشاره نمود که می تواند فرصت های جدیدی را برای سرمایه گذاران به وجود آورد.

در این نشست بعلاوه تعدادی از مدیران کل استانی و معاونان گردشگری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها به ارائه گزارش و بیان نظرات خود پرداختند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1992

به "باید در نوروز خدمات شایسته به گردشگران ارائه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید در نوروز خدمات شایسته به گردشگران ارائه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید